Erről szólnak mostanában a reklámok

Balogh Csaba - 2012. január 1. | 09:00 tv

Tíz százalékkal több volt a hirdetés advent három hetében az év előző időszakához képest, a gyermekek pedig napi 15-20 tévéreklámot néznek átlagosan naponta – állapítható meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságtanulmányából.

Szponzorált hirdetések

A hatóság műsorelemzői az M1, M2, Duna TV, RTL Klub, TV2 és Viasat3 csatornák november 21–december 11. közötti időszakban tapasztalható reklámozási gyakorlatát vizsgálták. A hat adón a negyedik negyedévben összesen mintegy 30 ezer darabbal több hirdetést vetítettek az első negyedévhez képest. A tanulmány szerint a vizsgált adventi időszakban naponta átlagosan 16 percnyi reklámot néztek a 18-49 év közötti tévézők, a kiskorúak pedig 7-8 percet (mintegy 15-20 reklámot).

Az első mintahéten vetített, kifejezetten az ünnepekre készült reklámok még csak egyötödét alkották a közzétett új hirdetéseknek. A korai „belépők” a karácsonyi csengőhangoktól kezdve a hipermarketek ünnepi kínálatán keresztül az ünnepi élelmiszertermékekig terjedtek. A második héten közel egynegyedük utalt a karácsonyra. Az áruházak mellett megjelentek a többfunkciós mobiltelefonok, az édességek, egy-egy cd és könyv is. A harmadik héten az új szpotok közel egyharmada volt ünnepi vonatkozású, amelyeket továbbra is az áruházak, hipermarketek domináltak.

Az árucikkek közül az illatszerek és a játékok reklámjainak darabszáma vezetett 730, illetve 707 darabbal a vizsgált időszakban.  Az év más időszakaihoz képest a háztartási kisgépeket és a szórakoztató elektronikai cikkeket népszerűsítették leginkább adventkor: az éves reklámmennyiségük 43 százaléka, illetve 29 százaléka ekkor került adásba. A könyvek és dvd-k előfordulása alig haladta meg az éves megjelenésszámuk alapján várható átlagot. A hitel- és kölcsönhirdetéseknek mindössze másfél százaléka tartalmazott karácsonyi motívumokat.

Szponzorált hirdetések

Briliánsan sokkolta a mozizókat a Volkswagen

A német gyártó ügyes húzást választott annak érdekében, hogy megértesse, vezetés közben SMS-ezni halálos.

Briliánsan sokkolta a mozizókat a Volkswagen
Briliánsan sokkolta a mozizókat a Volkswagen

- cikk vége -

Forrás:
Technet
Cimkék:
reklám
tv
NMHH

Hozzászólások a(z) "Erről szólnak mostanában a reklámok" című cikkhez