hirdetés

Deadlight teszt – A settenkedő gonosz

Szőlősi Tibor - 2012. augusztus 5. | 12:00 játék
Deadlight teszt – A settenkedő gonosz Nézd meg a képgalériát

Egy instant klasszikust teszteltünk ezúttal, és most világgá kürtöljük, hogy mitől olyan jó.

Technet plecsni:
Techsilver
Technet.hu értékelése
4
Olvasók értékelése
0
Tetszett:
Nagyszerű prezentáció
Nem csak ölni kell benne
Jópofa képregényes átvezetők
Nem tetszett:
Kissé rövidnek tűnt
Pár helyen nehézkes
Mentési hibák

Szponzorált hirdetések

A zombis játékokkal tele van a padlás, a pince, a fészer...stb, mégis egyre több jelenik meg belőlük. Most viszont egy érdekes, logikai és platform zombis játék jelent meg, amolyan Limbo beütésű játékmenettel és grafikával. Hölgyeim és uraim, bemutatjuk Önöknek a Deadlight-ot!


Árnyékvilág

A játék története a következő: 1986. július negyedike van, és 145 nap telt el a „zéró páciens" óta. Egy Karla nevű nőszeméllyel végez főhősünk, Randall. Azért tette ezt, mert Karla átváltozott volna, ha ezt nem teszi meg. Ezek után kisebb fajta vita alakul ki a társai, Sam, Ben és Stella között.


Azon vitatkoznak, hogy miért kellett megölni Stella testvérét, valamint azon, hogy nem szabad a csoporttól elszakadni, mivel mindenütt „árnyak" vannak (ők a zombik), és össze kell tartaniuk, hiszen lehet, hogy ők az egyedüli túlélők ezen a világon. Alig hogy elcsitul a vita, az árnyak próbálnak betörni abba a raktárépületbe, ahol meghúzták magukat hőseink, így Randy társai egy létrán felmásznak, hogy elhagyják a terepet. Ekkor a létra váratlanul leesik, így hősünk arra utasítja barátait, hogy később majd találkoznak valahol, ő addig is tovább fog menni egyedül, ne is törődjenek vele. Ilyenkor állítása szerint nem a túlélés vagy a menekülés kezdődik el, csak „egy újabb átlagos nap".

Árnyék vagyok csupán

Randall világát oldalnézetben élhetjük át, méghozzá egészen egyedi megoldással. A legtöbb karakter mind fekete, árnyékszerű figura, akik kétdimenziós síkon mozognak a játéktérben. Egyes karakterek, ellenfelek a háttérben tűnnek fel, és ők képesek kihasználni a harmadik dimenzió nyújtotta lehetőségeket, míg mi csak „balra-jobbra" mozoghatunk, így oda kell figyelnünk az egyes váratlan találkákra. Hiába van az, hogy ez már a 6000. zombis játék, ami megjelent a piacon, ettől függetlenül nem az élőholtak lemészárlásáról szól az egész, sokkal inkább a túlélésről. Éppen ezért Randallnak futnia kell, létrákon mászkálnia, valamint ügyesen kihasználni a környezet adottságait.


Például az egyik helyen egy autó van felfüggesztve a magasban, amit rázúdíthatunk csoszogó barátainkra. Más esetekben fütyülhetünk, ingerelhetjük őket, és ekkor elkezdenek szinte vakon felénk futni, akár bele egy árammal teli pocsolyába. Később szert tehetünk egy baltára, valamint sörétes puskára is, de ekkor sem rohanhatunk neki mindennek, ami él és mozog, hogy újra a másvilágra küldjük. Mivel itt a hangsúly a túlélésen van, így nem csak rothadó, de nagyon is eleven ellenfeleink is lesznek a játék során. Tehát vannak rajtunk más túlélők is, akik inkább megölnének, mintsem segítenének embertársaikon.

Haláli prezentáció

A játékot remekül kidolgozták a fejlesztők. Majdnem minden egyes helyszín emlékezetessé válik, hála ennek az érdekes atmoszférának és grafikai megvalósításnak. A történetet a narráción kívül képregényes bejátszásokon keresztül, valamint visszaemlékezésekkel ismerhetjük meg jobban, és csak tovább fokozza a feszültséget az, hogy sose tudhatjuk mi vár ránk a következő sarkon. Sok kérdés merül fel majd bennünk a játék során, mint például az, hogy miért támadnak ránk más túlélők. Az akció és logikai elemeket is a lehető legbalanszoltabb módon tárja elénk a játék, és akár többszöri végigjátszásra is ösztönözhet minket. Időközben érdekesebbnél érdekesebb fordulatokkal találkozunk, ahogy megpróbáljuk elérni Randall legfőbb célját: Meg kell találnunk eltűnt feleségét és lányát, valamint a barátait is.


Habár egyszerűnek tűnhet a játék, mégis helyenként el fogunk bukni párszor, de megéri újra próbálni, mivel minden perce emlékezetes lehet. A megjelenéskor mentési hibákat tapasztaltunk, de ezeket a készítők igyekeztek orvosolni, ennek ellenére játszható a játék, csak kissé frusztráló minden egyes halál után újraindítani azt.

A holtak ragyogása

A Deadlight tehát az idei nyári szezon igazi gyöngyszeme. Remekül kidolgozott platform játék, aminek csavaros, ám minimális története van, de izgalmas játékmenettel és nagyszerű hangulattal rendelkezik. Hiába zombis játék ez is, ami a könyökünkön jön már ki, attól még érdemes belekezdeni, mert csalódni garantáltan nem fogunk.

Szponzorált hirdetések

Olcsóbb Xbox One - ezúttal Kinect nélkül

A Microsoft megtette azt a lépést, melyet nagyon sokan már régóta vártak tőle.

Olcsóbb Xbox One - ezúttal Kinect nélkül
Olcsóbb Xbox One - ezúttal Kinect nélkül

- cikk vége -

Forrás:
Technet
Cimkék:
Teszt
játék
Deadlight
A te értékelésed:
Ezt olvastad már?

Még szebb a kép: Logitech C920 teszt

Hozzászólások a(z) "Deadlight teszt – A settenkedő gonosz" című cikkhez


hirdetés
hirdetés


hirdetés

Legfrissebb hírek a címlapról