Prototype 2 teszt – Egy másfajta prototípus

Szőlősi Tibor - 2012. július 29. | 16:30 játék
Prototype 2 teszt – Egy másfajta prototípus Nézd meg a képgalériát

A híres Prototype folytatást kapott, és mi szépen ki is veséztük azt.

Technet plecsni:
Techsilver
Technet.hu értékelése
4
Olvasók értékelése
0
Tetszett:
Remekül kidolgozott történet
Brutális mozdulatok és animációk
Pörgős és szabad játékmenet
Nem tetszett:
Pár apróbb bug
Helyenként túl nehéz lehet
Továbbra sincs Co-op játékmód

Szponzorált hirdetések

A nyitott világú, úgynevezett Sandbox stílusú játékokat sokan szeretik, mivel szinte korlátlan szabadságot adnak a játékosoknak, miközben különböző eszközökkel látják el őket. Ilyen a GTA sorozat is, valamint a Prototype c. játék, aminek most megérkezett a folytatása, de vajon felülmúlja az elődjét? A reklám után kiderül!


Nem egyszerű megfázás

Az első résszel ellentétben itt Alex Mercer nem főhős, hanem az egyik legfőbb ellenségünk. Mi ebben a részben egy ex-katonát irányítunk, James Hellert, akinek családjával végzett a már említett antihős figura, majd szépen megfertőzte őt az úgynevezett Mercer vírussal. Ennek hatására Heller úrnak ugyanolyan képességei lettek, ha nem jobbak, mint Mercernek. Ez persze nagyjából két évvel az első rész eseményei után történik, ahol a Blackwatch nevű speciális osztag még mindig megszállta New York Zerot.


Mivel meglátták, hogy Heller is meg van fertőzve, így elkapják, és kísérletezgetnek rajta. Szerencsére kiszabadul, és mindent meg akar tenni annak érdekében, hogy leszámoljon Alex Mercerrel, a Blackwatch osztaggal, és hogy kiderítse, miért van még mindig a Blacklight vírus az utcákon. Időközben sok fordulatos és csavaros eseménnyel találjuk szembe magunkat, amiknek egy része talán egy picit kiszámítható, de így is nagyszerű.

Evolúció

A játék irányításában nem sokban változott az első részhez képest. Főhősünket egy teljesen nyitott világban, New York Zeroban irányíthatjuk, ami különböző színű zónákra van osztva, és szinte bárhová elmehetünk. Képesek vagyunk hatalmasakat ugrani, gyorsan sprintelni, aminek következtében még a házak falára is simán fel tudunk futni. Az ellenfeleinket játszi könnyedséggel intézhetjük el az ökleinkkel, de ahogy haladunk úgy szerzünk extra képességeket, az első ilyen például a karom, amivel bárkit apró cafatokra szabdalhatunk. A másik ilyennel pedig csápokat használhatunk, amivel szintén szétszedhetjük ellenfeleinket, de ugyanakkor erősebb támadásokat is véghezvihetünk, amivel kisebb-nagyobb tárgyakat, autókat és egyebeket vág hozzá egyetlen célponthoz több irányból. Sok összegyűlt katona ellen is hatásos, mivel azokat egymáshoz vágja hozzá nagy erővel, így egyetlen csapásra (vagy csápolásra?) elintézhetjük őket. Pajzsot is vonhatunk magunkra, amivel akár a rakétákat is visszalökhetjük az ellenfelekre. Képesek vagyunk tankokba és harci helikopterekbe is beülni, de ezek eltörpülnek a képességeink tárháza mellett. Itt sokkal több dologra vagyunk képesek, mint az első részben, és ha akarjuk DLC-kkel bővíthetjük Heller pusztító tudását. Ahhoz, hogy ezeket használhassuk, fejlesztéseket kell alkalmaznunk a karakterünkön, amit Blacknet küldetések teljesítésével, valamint szintlépéssel tehetünk meg. Ha teljesítünk egy Blacknet küldetést, akkor bizonyos mutációkat érhetünk el, amiket többféle részlegbe sorolhatunk, mint például támadóerő, védelem vagy közlekedés.


A történet előrehaladtával sokkal pusztítóbb főképességeket kapunk, míg szintlépéssel megnövelhetjük a maximális életerőnket és egyebeket. Ez mellett egyes képességeinket úgy fejleszthetjük, hogy a megfelelő egyéneket fogyasztjuk el, amihez egy új „Vadász" mód is tartozik. Egy gombot benyomva kijelzi, hogy kire tudunk vadászni, valamint ez szolgál amolyan interaktív GPS-ként is.

Mutáció

Az egész játékot egyfajta Prototype 1.5-nek is lehetne tekinteni, mivel a helyszín változott ugyan, de nagyjából ugyanazt csináljuk, csak sokkal nagyobb szinten. Például a bevezető küldetés nagyon fílinges tud lenni, és akad egy-két kisebb-nagyobb bossfight is. Az átvezetők is stílusosan vannak megcsinálva, hol fekete-fehéren, pár színt kiemelve, hol pedig visszaemlékezésképpen, ahol minden villog és véletlenszerű képek törnek elő. Van jópár új ellenség is, hatalmas behemótok, új katonák, járművek és fegyverek, amiket akár mi magunk is bevethetünk. A küldetések is amolyan in medias res kezdődnek, rögtön bázisokba kell álcázva betörnünk már a kezdetekkor, holott ilyen a Prototype első részében csak a játék negyedétől kezdődött el. Mivel nem mindenki szeret minket, és első látásra tüzet nyitnak, tankokat hívnak ellenünk és a többi, így rejtőzködnünk kell. Hogyha megragadunk valakit, akkor magunkba szippanthatjuk, így minden tudása, emléke, és még a kinézete is a miénk lesz. Ergo egy gombnyomásra átalakulhatunk rájuk, így könnyebben elvegyülhetünk a tömegben, és így juthatunk be ezekbe a bázisokba.


Később különböző szörnyeket kell elfogyasztanunk, de csak a képességüket szerezzük meg ilyen módon, és így leszünk egyre erősebbek, miközben a játék befejezése felé közelítünk. Apropó befejezés: A játékot ha befejeztük különböző kihívások válnak elérhetővé, amit az úgynevezett Radneten keresztül a barátaink ellen is vívhatunk. Megnézhetjük az ő teljesítményüket, és megpróbálhatjuk megdönteni azt. Ezért új mutációkat, képességeket és karakter kinézetet is kapunk, nem beszélve a tetemes mennyiségű tapasztalati pontról.

Szenzáció!

A Prototype 2 jött, látott és meggyőzött minket. Remek játék, amihez jár egy kis videó, hogy mi történt az első részben, ha valaki nem játszott volna vele. Talán nem is akkora bűn az, mivel ez minden tekintetben jobb, mint az elődje, mondhatni „Ilyennek kellett volna az első résznek lennie".

Szponzorált hirdetések

Izmos UFO: Alienware 17 notebook teszt

A notebookok manapság a karcsúság és energiatakarékosság terén versenyeznek egymással. De hol vannak az asztali gépeket is felváltó, játékosoknak is elegendő izomerőt adó gépek?...

Izmos UFO: Alienware 17 notebook teszt
Izmos UFO: Alienware 17 notebook teszt

- cikk vége -

A te értékelésed:

Hozzászólások a(z) "Prototype 2 teszt – Egy másfajta prototípus" című cikkhez