Inversion teszt – A világ fejjel lefelé

Szőlősi Tibor - 2012. július 15. | 16:07 játék
Inversion teszt – A világ fejjel lefelé Nézd meg a képgalériát

Az Inversion egy olyan játék, ami a feje tetejére állítja a TPS játékokat… vagy mégsem?

Technet plecsni:
Techbronze
Technet.hu értékelése
3
Olvasók értékelése
0
Tetszett:
Van benne Co-operative mód
A gravitáció manipulálása ötletes
Pár izgalmas és akciódús rész
Nem tetszett:
Nem manipulálhatjuk a gravitációt kedvünkre
Túlságosan unalmassá válik
Túlságosan kevés

Szponzorált hirdetések

Akárcsak a Spec Ops - The Line cikknél, itt is meg kell említenünk azt, hogy manapság nehéz egyedi játékot alkotni, mert szinte mindegyik ugyanúgy néz ki, mint a másik. Hányszor mondtuk már azt, hogy „Ez egy Gears of War koppintás", vagy „Ez egy DooM koppintás"? Rengetegszer. Éppen ezért az Inversion is egyfajta Gears koppintásnak minősül, de van benne valami, ami egyedivé teszi. Méghozzá a gravitáció manipulálása.


Forog velem a világ

Mint a legtöbb sci-fi játékban, itt is a jövőben járunk. Az emberiség teljes békességben és harmóniában él egymással, egészen addig, amíg egy idegen faj, a Lutadoreok meg nem támadják őket. Nem elég, hogy ki akarnak pusztítani minket, de olyan technológiával rendelkeznek, amivel szabadon irányíthatják a gravitációt. Ez teljesen felborítja a világunkat, mivel különböző anomáliák lepik el a Földünket.


Egyes helyeken például egyáltalán nincs gravitáció, teljes súlytalanság van, máshol pedig hol lelassulnak, hol begyorsulnak a dolgok. A főhős egy 28 éves forrófejű zsaru, David Russel, akinek eltűnt a lánya, így a szomszédjával, Leo Delgadoval nekivágnak a nagy kalandnak, hogy megkeressék őt ebben a hatalmas káoszban.

És mégis mozog a Föld!

A játék TPS nézetű fedezék alapú lövölde. Itt szinte ki is fújt az elemzése, mivel ez árasztja el manapság a piacot, de! Davidnek fel kell vennie a harcot az idegenekkel, és ahhoz, hogy biztosan le tudja győzni őket, a saját fegyverüket kell használnia. A tűz ellen csakis a tűzzel lehet felvenni a harcot, így mi is, akárcsak az idegenek, képesek vagyunk manipulálni a gravitációt. Ez azt jelenti, hogy egy adott környezetben az úgynevezett Gravlink eszközzel csökkenthetjük, vagy megnövelhetjük az adott térben a gravitáció erejét. Ezzel például kiemelhetjük az ellenfeleinket a fedezékükből, autókat és egyebeket dobálhatunk és a többi. Akad olyan szituáció is, ahol teljesen megfordul a gravitáció, és a falakon, vagy akár a plafonon futkározhatunk, esetleg bekerülünk egy olyan helyre, ahol egyáltalán nincs gravitáció. Itt ide-oda kell lebegnünk, tárgyakba kapaszkodnunk, hogy tovább juthassunk a pályán. Nem csak a gravitációt kell manipulálnunk, lövöldöznünk is kell, méghozzá jó sokat. Az alap fegyverek itt is megtalálhatóak, ilyenek a gépfegyver, a sörétes puska, a rakétavető, az űrlények energia fegyverei, valamint egy érdekes lángszóró. Mondhatni ilyen egyszerű az egész, csak megyünk, fedezékbe vonulunk és lövünk mindenre, ami mozog.
Forogj velem!


A játékban található többjátékos mód is, ahol akár Co-operative módban is végigvihetjük a játékot egy barátunkkal, vagy ha arra vágyunk, akkor a szokásos egymás elleni mókázásba ugorhatunk be. Utóbbiban szintén a jó öreg játékmódokat találhatjuk meg, úgymint DeathMatch, Team DeathMatch, valamint a Capture the Flag. Ami viszont kissé felpörgeti a dolgokat, az a King of Gravity, ahol csak az egyik játékosnak adatik meg a gravitáció manipulálása, míg a többiek őt vadásszák le. Aki elintézi ezt a kiválasztott játékost, az hamarosan újraéled, és most ő irányítja a gravitációt.

Ha rosszra fordulnak a dolgok

És most bátran elmondhatjuk, hogy mindent leírtunk, ami jó az Inversion-ben. Minden más sajnos csak ront az összképen, sőt, még a fentebb említett dolgokban is akad olyasmi, amiben találunk kivetnivalót. Ha jobban belegondolunk, az egész játékot ez a gravitációs manipulálás adja el, mivel minden, amit itt látunk az egyfajta B-kategóriás filmnek (vagy játéknak) felelne meg. Sőt, még ez a játékelem is rosszul lett reklámozva, mivel a játék során becsapva érezhetjük magunkat. Nem tudjuk mindig manipulálni a gravitációt, de ha igen, akkor is szinte csak azért kell, mert a játék utasít rá. Amikor lebegnünk kell, az valami hihetetlenül lassú és unalmas játékmenetet tár elénk, ami lehetne sokkal, de sokkal jobban kidolgozott.


A fegyverek is lehetnének sokkal változatosabbak, és a története is lehetne sokkal pörgősebb. Jelenleg úgy néz ki a játék, hogy megyünk, lövünk, fedezékbe vonulunk, lövünk, megyünk, manipuláljuk a gravitációt, mire a karakterünk beküld egy unalmas egysorost, és ez így folytatódik tovább. Nagyritkán akad olyan pillanat, amire felkaphatjuk a fejünket, de utána ismét unalomba fullad az egész. A többjátékos móddal is ez a baj, hogy unalmas, és ha a King of Gravity módban nem nálunk van a Gravlink, akkor ki is léphetünk, mert esélyünk sincsen a többi játékossal szemben, hacsak nem játszunk profin.

Ó, gravitáció, te szívtelen...

Az Inversion tehát egy nagyon elmegy-közepes kategóriájú játék. Sokat akart a szarka, de nem bírta a farka, mondhatjuk. Persze előfordulhat az is, hogy egyeseknek bejön, mivel így is jókat szórakozhatnak vele, de számunkra ez egy kicsit kevéske, és úgy érezzük, hogy sokkal többet ki lehetett volna hozni ebből az amúgy remek ötletből.

Szponzorált hirdetések

Újra győz a török felett a digitális Hunyadi

Egy lelkes magyar csapat egy számítógépes játék motorjával éleszti fel a történelem nagy csatáit. Grandiózus videó született, megmutatjuk.

Újra győz a török felett a digitális Hunyadi
Újra győz a török felett a digitális Hunyadi

- cikk vége -

Forrás:
Technet
Cimkék:
Teszt
játék
Invasion
A te értékelésed:
Ezt olvastad már?

Költözik a Technet és a Mobilport!

Hozzászólások a(z) "Inversion teszt – A világ fejjel lefelé" című cikkhez