Max Payne 3 teszt – Az igazi noir

Szőlősi Tibor - 2012. május 27. | 21:35
Max Payne 3 teszt – Az igazi noir Nézd meg a képgalériát

Max Payne visszatért, és ismét rengeteg fájdalmat és szenvedést kell eltűrnie, hogy talán végre egy kis nyugalomra találjon.

Technet plecsni:
Techgold
Technet.hu értékelése
5
Olvasók értékelése
0
Tetszett:
Max visszatért!
Izgalmas és akciódús események
Kiváló többjátékos mód
Nem tetszett:
Színesebb mint kellene
Fizetős DLC-k
Túl sokszor kerülhetünk padlóra

Szponzorált hirdetések

Még régebben megjelent egy hihetetlenül jó játék, a Max Payne, ami egy azonos nevű rendőrről szólt, akinek a családjával drogos betörők végeztek. Azóta Max megjárta a poklok poklát, sok barátját és társát vesztette el, de úgy tűnt, végleg leszámolt a démonaival. Akkoriban a Remedy Entertainment készítette a játékot, most az egész átkerült a Rockstar Games-hez. Semmi aggodalmunk nem lehet, mert ismét egy remekművel van dolgunk.


A jó öreg Max Payne

A történetünk rögtön in medias res kezdődik, ahol egy hangárépület előtt főhősünk le akar lőni egy eléggé rossz állapotba került embert. Ahogy azon töpreng, hogy megtegye vagy sem, visszakerülünk oda, ahol az egész elkezdődött. Maxxel egy lepukkant hobokeni bárban találkozik egy régebbi ismerőse, Raul Passos, és látja, hogy nincs túl jó formában: Csak az alkoholnak és a fájdalomcsillapítóknak él, és semmi érdekes nem történik az életében. Raul viszont látja benne a fantáziát, hogy Max munkába álljon, mivel az ilyenfajta munka csak visszavonult zsaruknak, ex-kommandósoknak, ex-ügynököknek és egyebeknek lett kitalálva. Meg kell védenie az igencsak gazdag Branco család tagjait. Ez persze nem sül el túl jól, mikor egy fura mód elég profin felfegyverkezett és felkészült banda, a Comando Sombra rajtuk üt, és elrabolják Fabianat, akit Maxnek és Raulnak minden áron vissza kell szereznie, lehetőleg épségben. Így kezdődik hát a történetünk, ami során rengeteg rejtélyes dolog történik, és idővel láthatjuk azt is, hogy Max miként alakul át teljesen kiégett, kopasz, vén kopóvá.



„Bruce Willis-szimulátor"

De még mielőtt eljutnánk a kopaszodó Maxhez, addig rengeteg ellenfelet kell eltennünk láb alól. Az első pár pálya még New Yorkban játszódik, de később már a játék nagy részét betöltő Sao Paoloba kerülünk. Mivel ott a bűnözési ráta egy kicsivel nagyobb, mint New York Cityben, így garantáltan rengeteg fegyveresbe fogunk botlani. Az előző két résszel ellentétben most csak három fegyvert vihetünk magunkkal, ebből kettő kisebb fegyvernek minősül, mint például pisztolyok, uzik, míg a harmadik fegyver pedig sokkalta nagyobb, mondjuk egy sörétes, vagy egy AK47-es. A sorozat harmadik darabja haladt a korral, ugyanis fedezékrendszer is belekerült, így a különböző oszlopok, bárpultok, kukák és egyebek mögé be tudunk bújni, és onnan lövöldözhetünk ellenfeleinkre. Szerencsére az életerőnk nem töltődik újra, csak bizonyos esetekben.

Például ha nem veszünk észre egy ellenfelet, vagy épp nem rá lövünk, akkor egy szinte biztosan halálos találat esetén lelassul az idő. Az egész kép elkezd szürkülni, mi pedig csak arra az egy ellenfélre koncentrálunk, miközben hősünk kezd elterülni. Ha időben cselekszünk, vagyis lelőjjük őt, akkor Max talpra állhat, és kisebb életerőt tölthetünk vissza, de ha elérjük a padlót vagy kifogy az aktuális tárból a töltény, akkor nekünk szó szerint lőttek. Halál esetén visszatölthetjük az előző checkpointot, és kaphatunk egy fájdalomcsillapítót, amivel némi életerőt gyógyíthatunk. Ismételt halálozás esetén pedig teljesen felgyógyulunk és pluszba kapjuk a fájdalomcsillapítót. Ez a mechanizmus egyfajta könnyítés, mivel rengetegszer kerülünk majd közelebb a talajhoz, és nem feltétlenül kelünk fel onnan. A legegyszerűbben úgy akadályozhatjuk meg mindezt, hogy mindenkit halomra lövünk. A fegyverünket egy kézzel használjuk, de lehetőségünk van mindkét kezünkbe fegyvert ragadni, és úgy lőni mindenre, ami él és mozog. A Rockstar Games-nek minden elismerésünket meg kell, hogy adjuk, mert ennél kiforrottabb és találó rendszert játékban még nem láthattunk. Hogyha felveszünk egy nagyobb fegyvert, akkor Max az egyik kezében fogja, mivel máshová nem tudja rakni, így folyton ide-oda cipeli azt. Ha átváltunk kétkezes harcra, akkor eldobja a nagyobb fegyvert, így újra fel kell vennünk azt. Ez némi realizmust visz a játékba, ha már a Bullet Time valamiképp rontja az illúziót. Félreértés ne essék, a Max Payne volt az első olyan játék, ami remekül alkalmazta a Mátrix c. filmben látott effektet, miszerint az idő olyan mértékben lelassul, hogy a golyókat és azok röppályáját is szabad szemmel követhetjük. Itt is képesek vagyunk pár ellenfél elintézése után aktiválni ezt a módot, így lassított felvételben oszthatjuk az áldást mindenkire, vagy akár lassított felvételben kiugorhatunk egy fedezék mögül, ha épp úgy tetszik. Egyes esetekben a kamera beközelíthet az ellenfelekre, ahogyan éppen annyi lyukat eresztünk beléjük, amit egy ementáli sajt is megirigyelne.



Bandázás a köbön

A rajongók régen akarták, sőt, páran meg is próbálkoztak azzal, hogy többjátékos módot pakolnak bele a régebbi részekbe. Szerencsére már nem kell várniuk, ráadásul a Rockstar Games egy igencsak ütős Multiplayert kovácsolt a játékba. A szokásos Deathmatch és Team Deathmatch mérkőzéseken kívül két egyedi mód található a játékban, az egyik a Payne Killer, a másik pedig a Gang Wars. A Payne Killerben két játékos irányíthatja Maxet és Rault, míg a többiek vadásznak rájuk. Bárki aki lelövi őket az helyet cserél velük. A Gang Wars hozza ki a legtöbbet a többjátékos mókázásból, mivel itt két banda harcol egymás ellen egy pályán, ahol folyamatosan változnak az adott feladatok. Valamilyen szinten testre szabhatjuk a saját karakterünket, így például különböző „Burstöket" választhatunk nekik. Ezek egyfajta speciális képességek, mint például a Paranoia, amit beaktiválva az ellenséges csapatban mindenki ellenségnek nézheti egymást, vagy a már ismert Bullet Time, amivel lelassíthatjuk az időt. Ezt is ügyesen megoldották a készítők, ugyanis csak azok számára lassul le minden, akik a látószögünkbe kerülnek, míg aktiválva van ez a Burst. Idővel több pályát és egyebet kapunk a készítők szerint letölthető tartalom formájában, de mi már alig várjuk őket.

Köszönjük, Rockstar Games!


Mi csak ennyit tudunk mondani: Köszönjük Rockstar Games! Olyan játékot hoztatok össze nekünk, amivel öröm játszani, és egy olyan ikonikus karakter bőrébe bújhatunk bele ismét, akiket még unokáink is emlegetni fognak.

Szponzorált hirdetések

- cikk vége -

Forrás:
Technet
A te értékelésed:

Hozzászólások a(z) "Max Payne 3 teszt – Az igazi noir" című cikkhez