hirdetés


Letarolhatja az egész mobilos iparágat az Apple

Balogh Csaba - 2011. október 27. | 13:00 Apple

Olyan szabadalmat jegyeztek be az Apple-nek, amelyiket gyakorlatilag minden érintőkijelzős készüléken alkalmaznak a gyártók.

Elővesszük az érintőkijelzős telefont a zsebünkből, de persze a képernyő már zárt. Hogy feloldjuk, benyomjuk a bekapcsológombot, majd a felvillanó, de lezárt kijelzőn végighúzzuk az ujjunkat. A mozdulat naponta sok-sok milliószor megtörténik a világon - az Apple kérte, most pedig meg is kapta rá a szabadalmat.

Az iPhone-okon, androidos készülékeken és Windows Phone hajtotta telefonokon, sőt nem okos érintőképernyős készülékeken is alkalmazott mozdulat a 8,046,721-es számot kapta a szabadalmi nyilvántartásban. Ezentúl minden olyan készülék - illetve gyártója - sérti, amelyiken valamilyen hasonló érintős gesztus kell a zárolt képernyő feloldásához, amelyiken valamilyen ikon jelzi a szükséges mozdulat irányát, amelyiken ikon jelzi egyáltalán azt, hogy most fel kellene oldani a kijelzőt...

Amennyiben az Apple él a szabadalmával - márpedig különben miért akarta volna bejegyeztetni -, akkor kb. az összes telefongyártótól pénzt szedhet be, vagy szabadalomsértés vádjával pert nyerhet ellenük, betiltatva a mobilokat. A gyártók pedig már kezdhetnek is gondolkozni azon, hogy valamilyen radikálisan új módját találják meg az érintős képernyők felbontásának, vagy visszatérhetnek a korábban alkalmazott megoldáshoz, a fizikai gombhoz.

- cikk vége -

Hozzászólások a(z) "Letarolhatja az egész mobilos iparágat az Apple" című cikkhez

Szólj hozzá te is:
  1. sanzaa
    2011 / 11 / 01 (06:39)válasz erre

    A Nokia Menü * kombinációs billentyűzárja is le van védve? Mert azt is használja néhány gyártó.

  2. StruCon
    2011 / 10 / 31 (14:25)válasz erre

    Nem alkalmi vaksag miatt felejtettem el folytatni az idezetet, jobnak talatam ha az egesz cikk tartalmat elerhetove teszem a linkkel. NE TEGYEM SAJATOMMA A TARTALMAT!.... Az hogy mar senki sem hasznalja eszt a kioldast valoban tulzas, Lehet meg kapni eleg telefont regebbi OS-el amiben nincs sajat kioldo beepitve, de ezek lassan kikopnak. Ez mind nem valtoztat a tenyeken; hogy a cim szenzacio hajszas es olvasoi "rating" noveles celjabol elferditett es hazug, amig nem erinti a dolog pl a Samsung-ot a vilag legnagyobb mobil gyartojat, meg a HTC-t Ugyan ugy mint a szabadalom leirasa a cikketekben, ami feluletes es torzitott, ugy van beallitva mintha egy az egyben mindenki, kivetel nelkul az Apple "unlock"-jat hasznalna. De szenzacios! Civilizalt orszagokban perelik/buntetik a hazug publikalasokat, es a rejtett reklamokat.... mas esetben plagizalast (mas esetben mivel eszt a tartalmat errol a szabadalomrol mashol nem olvastem, lehet hogy tevedek es letezik ...) Ez nem az elso eset it a techneten hogy az olvasok atveresevel (hazug cimekkel es szoveggel) akarjatok novelni a latogatotsagot. Inkabb ezert jott ki belolem ez az indulat .... Nem is a cikkre, inkabb egy altalanos technet-jelensegre reagaltam... PS De igerem tobbet nem fogok ...

  3. nagi
    2011 / 10 / 28 (22:31)válasz erre

    Rettenetes ez a "pletyka" stilusu cikk iras. Ha mar irsz valamirol jo volna kidolgozni a gondolatot, foleg nem egy stupid cimmel. Mivel mar senki sem hasznalja eszt a kioldast az aplle-n kivul... szerencse hogy van honnan plagizalni: Having said that the patent is very specific and if you read the highlighted portions above you'll find that it only talks about gestures performed in a 'predefined path'. This exempts Samsung's TouchWiz, HTC's Sense (3.0 onward) and the Honeycomb and Ice Cream Sandwich because they don't require you to make a gesture in a predefined path. http://www.gsmarena.com/apple_granted_slide_to_unlock_patent_for_touchscreen_devices-news-3307.php
    Rettenetes ez a "pletyka" stilusu cikk iras. Ha mar irsz valamirol jo volna kidolgozni a gondolatot, foleg nem egy stupid cimmel. Mivel mar senki sem hasznalja eszt a kioldast az aplle-n kivul... szerencse hogy van honnan plagizalni: Having said that the patent is very specific and if you read the highlighted portions above you'll find that it only talks about gestures performed in a 'predefined path'. This exempts Samsung's TouchWiz, HTC's Sense (3.0 onward) and the Honeycomb and Ice Cream Sandwich because they don't require you to make a gesture in a predefined path. http://www.gsmarena.com/apple_granted_slide_to_unlock_patent_for_touchscreen_devices-news-3307.php
    Tehát állításod szerint már senki nem gyárt olyan androidos készüléket, amely 3.0-ás előtti android verzióval rendelkezik? Vagy csak alkalmi vakság miatt felejtetted el folytatni az idézetet:
    Még jó sokat kell ahhoz várni, hogy az összes boltban kapható új androidos készülék ICS-t/HC-t futtasson!

  4. StruCon
    2011 / 10 / 28 (21:59)válasz erre

    Rettenetes ez a "pletyka" stilusu cikk iras. Ha mar irsz valamirol jo volna kidolgozni a gondolatot, foleg nem egy stupid cimmel. Mivel mar senki sem hasznalja eszt a kioldast az aplle-n kivul... szerencse hogy van honnan plagizalni: Having said that the patent is very specific and if you read the highlighted portions above you'll find that it only talks about gestures performed in a 'predefined path'. This exempts Samsung's TouchWiz, HTC's Sense (3.0 onward) and the Honeycomb and Ice Cream Sandwich because they don't require you to make a gesture in a predefined path. http://www.gsmarena.com/apple_granted_slide_to_unlock_patent_for_touchscreen_devices-news-3307.php

  5. oxigen85
    2011 / 10 / 28 (17:59)válasz erre

    Most komolyan??? -.- A wc-ülőkét nem akarják esetleg levédetni???? Mondjuk a szabadalmi hivatal is megérdemel egy kedves gondolatot... "Hát én pont azt utálom amit épp levédettek, nincs a világon egy ennyire kényelmetlen kijelzőzár" Egyetértek

  6. LEFTHORSE
    2011 / 10 / 28 (17:45)válasz erre

    Hát én pont azt utálom amit épp levédettek, nincs a világon egy ennyire kényelmetlen kijelzőzár mint a csúszka balról jobbra egy fizikai gomb megnyomása után, direkt felraktam az X10 minimre az AutoUnlock-ot hogy már gombnyomásra ébredjen a kijelző, az alsó három gombot meg leflexeltem síkba, használtam is volna ha nem nyírta volna ki a kameragombot, kiváncsi leszek hogy a Nokia N9 kijelzö feloldásába bele tudnak-e kötni

  7. epipapi
    2011 / 10 / 28 (10:03)válasz erre

    Kínjukban már nem tudják, mit találjanak ki...........:D

  8. sanzaa
    2011 / 10 / 27 (21:13)válasz erre

  9. sanzaa
    2011 / 10 / 27 (21:12)válasz erre

    Na igen. Bár még nem műxik túl jól.

  10. noleen
    2011 / 10 / 27 (20:19)válasz erre

    A megoldas : Jobbrol balra kell tolni a csuszkat :)

  11. csalezlopez
    2011 / 10 / 27 (20:06)válasz erre

    Kit érdekel a feloldás kézzel, ha van már arcfelismerés? :D

  12. Kasya
    2011 / 10 / 27 (19:58)válasz erre

    A Nokia is megtudta oldani (lásd. N8 ). Ötletek tárháza van ennek a megkerülésére :)

  13. bz123
    2011 / 10 / 27 (19:33)válasz erre

    Ez nem így van!!! Mivel a készülékeket amik így lettek használatba véve, akkor adták el mielőtt ez a szabadalom/levédettség létre jött nincs jogukban csinálni SEMMIT!!!!!
    Teljesen egyetértek! Tell Vilmos ébredj!

  14. sanzaa
    2011 / 10 / 27 (19:03)válasz erre

    Na és mi van pölö a SE P990 féle mechanikus billentyűzárral? Vagy az ujjlenyomatolvasóval? Van erre egy pár alternatíva...

  15. nagi
    2011 / 10 / 27 (18:00)válasz erre

    Saját gondolataim: Slusszpoén a történetben: a holland bíróság már a Samsung elleni perben érvénytelennek ("magától értetődő") bélyegezte a szabadalmat. Persze Hollandia nem Amerika, ahol az Amazon levédhette az egy kattintásos vásárlást, és például nem is Ausztrália, ahol pedig valaki szép szavakkal ("helyváltoztatást segítő....") levédette a kereket.

  16. picilaci
    2011 / 10 / 27 (17:29)válasz erre

    Ez nem így van!!! Mivel a készülékeket amik így lettek használatba véve, akkor adták el mielőtt ez a szabadalom/levédettség létre jött nincs jogukban csinálni SEMMIT!!!!!

  17. tanzen
    2011 / 10 / 27 (17:24)válasz erre

    Engem speciel az érdekelne hogy az amerikai szabadalmi hivatalnak hogy van ráhatása az egész bolygóra?

  18. tarsijanos
    2011 / 10 / 27 (16:55)válasz erre

    Szemét Apple!

  19. mester83
    2011 / 10 / 27 (15:26)válasz erre

    Nem értem, hogy miért vagytok ezen meglepődve. Fel nem foghatom. Lejött ugye egy cikk, hogy SJ el akarta minden áron taposni az Androidot. Hát tessék. Nem csak 4 évre előre ötleteket, fejlesztéseket, találmányokat hagyott az utódainak, hanem szabadalmi foglalásokat és perindítási utasításokat is. :) De annak ellenére, hogy röhej (mert ám nem minden autó kilinccsel/kulccsal nyílik ám, hanem csak egy) lesz, ha ezt megint behúzzák a többi gyártó ellen, én nem féltem a többi gyártót. Ki fognak találni valamit és egy huszáros frissítéssel gyorsba meg is oldják dolgot.

  20. ikormos
    2011 / 10 / 27 (14:57)válasz erre

    Hihetetlen ez az amerikai szabadalmi és szerzői jogrendszer. Egyszerűen ép ésszel fel nem fogható. Nem hiszem el, hogy ez az ország embert tudott juttatni a holdra. KI

  21. FatiMe
    2011 / 10 / 27 (14:52)válasz erre

    Ez egyszerűen vicc. Lassan az Apple is egy szabadalom-troll lesz, mint sok más kis cég. Persze az MS is többet keres az Androidos szabadalmain, mint a saját Win-es telefonjaival. Én egyébként egyszerűen a szemmel nézhető, a felhasználó számára vizuálisan információt közvetítő kijelzőt védetném le. Egy kérdés: ez érvényes visszamenőleg is? Hiszen ezt a technológiát évek óta használja minden platform (és a régebbi Androidon sem gyűrű van). Tehát amit a szabadalom bejegyzése előtt készítettek (eszközt, rendszert), arra is igaz? Hiszen akkor még nem sértett semmilyen szabadalmat.

  22. Gubi1990
    2011 / 10 / 27 (14:04)válasz erre

    A kép alapján nem azt védették le, hogy végighúzod a képernyőn az ujjad és azzal oldod fel a képernyőzárat, hanem az Apple által használtat védették le. Azaz van egy kis sáv a képernyőn, amin balról jobbra elhúzod az ujjadat és úgy oldja ki. A Windows Phone 7-es telónál megjelenik egy háttér, mintha egy vászon lenne és azt lentről fölfele kell elhúzni, akkor jelenik meg a menü. Androidnál nem tudom hogy működik, azt még nem nagyon láttam. Vagy lehet láttam, csak nem jut eszembe.

  23. Joshua69
    2011 / 10 / 27 (13:59)válasz erre

    szerintem a htc most hátra. dölhet nekik ott a gyürüs megoldás.a öbbi mobilin meg ki lehetne adni egy javítást ami más móddal oldaná fel a képernyöt.megezt még akkor rakták be amobilojba amikor még ez nem volt szabadalom.

  24. electro123
    2011 / 10 / 27 (13:55)válasz erre

    Wáw :D Én a Samu heylében levédetném a mobil hangszórókat, hogy véletlenül se tehessenek bele az ő tudta nélkül :D vagy mondjuk a telefon káváját, az is sok telefonon van :D Hát igen az A$P$P$L$E beszél a kutyuska meg vau vau. Ebből is látszik, hogy milyen világot élünk.

  25. uzi
    2011 / 10 / 27 (13:36)válasz erre

    504-es movementtel egy 400-as device-t szerintem tudják hova kellene helyezniük 8) Ez aztán az innováció. A jobbról balra feloldást még nem védették le?

Még több hozzászólás

hirdetés

Ezt ne hagyd ki!

Felkutattuk neked a legolcsóbb szolgáltatókat

Legfrissebb hírek a címlapról

hirdetés

HIRDETÉS

Dokumentumszerkesztés együtt, egy időben

Az Office 365 felhőszolgáltatással kényelmesebb és hatékonyabb a dokumentumkezelés.

megnézem Dokumentumszerkesztés együtt, egy időben

HIRDETÉS

Tudj meg mindent a LED TV-kről!

A LED technológia a tévézés jövője. De mit tud, és mit nem? Itt a válasz.

megnézem Tudj meg mindent a LED TV-kről!

HIRDETÉS

Önnek milyen telefonja van? Szavazzon és nyerjen!

Okos vagy buta? Gombos, netán érintőképernyős?

megnézem Önnek milyen telefonja van? Szavazzon és nyerjen!
hirdetés
GPSPark.hu hotdog startrandi gsmline Konzolok szervize