hirdetés


Miért bukta a Nexus One?

Radics Boglárka - 2010. március 16. | 16:00 Google

Jó készülék, neves gyártó, nagy hírverés, nagy reklám: a Google telefonja, a Nexus One mégsem fogy. Vajon, miért?

Miért bukta a Nexus One?


A Google Nexus One az eladási adatok szerint nagy bukás: míg a 600 dolláros induló áron kínált iPhone-ból 74 nap alatt eladtak egymillió darabot, a 200 dolláros Droidból eddig szintén valamivel több, mint egymillió kelt el, addig a Nexus One-ból becslések szerint mindössze 135 ezret adtak el.

Ez még akkor is siralmas eredmény, ha hozzávesszük, hogy a telefont egyelőre csak a T-Mobile-nál lehet kapni. Hiszen a Nexus One-t is hatalmas érdeklődés és hype övezte, legalább akkora, mint az iPhone-t. Ráadásul a Nexus One mögött ott a Google, és a világ legértékesebb hirdetési felülete. A Google kezdőoldalán eddig csak böngészőjét a Chrome-ot és a Nexus One-t reklámozta.

És ami a Nexus One esetében még rosszabb: az eladási adatok csökkenő tendenciát mutatnak. A bemutatót követő első hónapban 80 ezer darabot értékesítettek, míg a következő hónapban már csak 55 ezret. Zavarba ejtő ez a rossz szereplés, hiszen a telefon hatalmas hírverést kapott, ráadásul maga a készülék sem rossz, sőt, nagyon is jó kis okostelefon, erről mi magunk is meggyőződtünk.

Ezért valóban érthetetlen, miért nem fogy jobban a Google Nexus One. Akinek van ötlete, miért van ez így, írja meg nekünk!

- cikk vége -

Forrás:
Gizmodo
Cimkék:
Google
Ezt olvastad már?

Itt az androidos Chrome böngésző

Hozzászólások a(z) "Miért bukta a Nexus One?" című cikkhez

Szólj hozzá te is:
  1. Laurent73
    2010 / 03 / 19 (00:24)válasz erre

    Bukás? Eltellt egy év már? Vagy kettő? Mert ha akkor sem fogy, akkor lehet bélyegezni. Először is a hiba az értékesítés módjában van. A NEXUS ONE egy nagyon jó kis HTC. Mint készülék ideális paraméterekkel. Közel 118.000 Ft-os kártyafüggetlen árával (600 USD) Európában is hódíthatna. 2 hibája van egyenlőre. 1.) Amerikában, meg még 3 angol nyelvű országban indult az értékesítés. iPhone egyszerre több kontinensen (ha jól emlékszem) Tehát sokkal kevesebb helyen értékesítik. Szó volt róla, hogy március-áprilistól Európában a Vodafone is megkezdni az értékesítését. Még semmit sem tudunk róla... Lehet, hogy nem is lesz így értékesítve. Márpedig ez a két adottság lenne önmagában darabszámnövekedéshez vezetne. A másik, ami gond: Amiben nagy a NEXUS ONE, az csak Amerikában (USA) érhető el. Engem lenyűgözött a telefon teljes hanggal történő kezelése: "Navigálj ebbe a városba ebbe és ebbe az utcába!" Vagy az e-mail diktálás. Szóval ezek a nagyon hasznos funkciók angolul, és csak online érhetőek el. Nos ezért nem fogok Nexusért rohanni. Ugyanis ezt vagy tudom magyarul, esetleg az angolon kívül más európai nyelven használni, vagy hagyjuk! A iPhone nálam csúfosan megbukott. Olyan dolgokat nem tud, amit a NOKIA E71-em igen. (ezek nekem elengedhetetlenek: telefonbeszélgetés rögzítése pl.) Ezt az iPhone nem tudja... Androidon masszív és bíztató próbálkozások vannak ez irányba!

  2. mbela
    2010 / 03 / 17 (15:09)válasz erre

    véleményem szerint az értékesítési csatorna is nagyban bekorlátozta a piaci esélyeket. talán azzal is lehetne valamit kezdeni. (mellesleg nekem maga az üzleti modell sem tetszik, de a világ bizonyos részein működni látszik).

  3. vertex
    2010 / 03 / 17 (15:02)válasz erre

    Így azért világosabb a kép! :D

  4. Sancho
    2010 / 03 / 17 (13:29)válasz erre

    Nem siker, hanem demó. Reklámeszköz. Még fizetnek is érte. Jelentősen előrelendítette az Android elterjedését a Nexus One megjelenése. A Google-nek az Android az üzlet, nem a hardver. Arra "tesz", nem az érdekli.

  5. nagi
    2010 / 03 / 17 (13:13)válasz erre

    A Nexus One semmi más, mint egy technikai demó. A Google már az elején kijelentette, nem kíván beszállni a hardverértékesítésbe. Az ára szándékosan magasan van, ennél csak olcsóbbat lehet előállítani. A Google célja mindössze az volt (és ez be is jött), hogy a piacot megmozgassa és mintát adjon arra, hogyan kell egy Android alapú modellt elkészíteni. Téves megközelítés az, mely azt hangoztatja, hogy bukás a Google telefonja. A Google telefonja az összes, melyen Android OS fut. Az Android telefonok növekedési adatait kell megvizsgálni, összevetni az utolsó 3-6-9 hónap eredményeit. Jelenleg 30.000 alkalmazás van már az Android boltban. Esetleg érdemes ezt a hírt elolvasni, idézek: "In its first 74 days on the market, the Droid sold 1.05 million units. In the iPhone's first 74 days on the market, it sold 1 million units." A Nexus One egy technikai demó. Az Adnroid OS-sel futó összes telefon a Google telefonja. ;)
    Technológiai siker, előremutató munka, de önmagában (!) pénzügyi bukta a Nexus One.

  6. Sancho
    2010 / 03 / 17 (12:56)válasz erre

    Bizony, bizony.. Rosszkor jött ki, drága, válság van, és amíg van jóval olcsóbb alternatíva androidra, addig az emberek azt veszik :) A Spica kb feleannyi, és van hozzá igo is :) De szerintem nem bukta, nekem tetszik, de a Desire jobban :)
    Üzleti téren bukta, mert nem fogy. Ezen nincs mit szépíteni. Amúgy a cucc ott van.
    A Nexus One semmi más, mint egy technikai demó. A Google már az elején kijelentette, nem kíván beszállni a hardverértékesítésbe. Az ára szándékosan magasan van, ennél csak olcsóbbat lehet előállítani. A Google célja mindössze az volt (és ez be is jött), hogy a piacot megmozgassa és mintát adjon arra, hogyan kell egy Android alapú modellt elkészíteni. Téves megközelítés az, mely azt hangoztatja, hogy bukás a Google telefonja. A Google telefonja az összes, melyen Android OS fut. Az Android telefonok növekedési adatait kell megvizsgálni, összevetni az utolsó 3-6-9 hónap eredményeit. Jelenleg 30.000 alkalmazás van már az Android boltban. Esetleg érdemes ezt a hírt elolvasni, idézek: "In its first 74 days on the market, the Droid sold 1.05 million units. In the iPhone's first 74 days on the market, it sold 1 million units." A Nexus One egy technikai demó. Az Adnroid OS-sel futó összes telefon a Google telefonja. ;)

  7. vertex
    2010 / 03 / 17 (10:55)válasz erre

    "Az iphone nem csak készülék, hanem oprendszer is. A Nexus "csak" készülék" Egyet értek!
    Én meg nem értek egyet. A Nexus One esetében fontos a hardver, de az Android a lényeg. Az Apple be van firkálva, és ők terjesztik ezt a "bukás" dolgot, de akinek ilyen készüléke van illetve erre vágyik, azt kvára nemérdekli az iPhone és az egész maszlag, amit a Sztívgép kreál. Az iPhone soha nem lesz olcsó, míg a Nexusnak már most 30 %-ot csökkent az ára. Ha bejön hivatalosan is az országba, majd akkor beszéljünk róla, hogy bukás, vagy nem. Meghogy drága, vagy nem. 450 dolcsi, nem mellesleg, csak a jelenleg szürkeimportos cuccoknak verték fel az árát... Emellett a Nexuson a Google nem keresni akar, hanem megmutatni, milyen is legyen egy Androidos telefon. Ez sikerült is, hiszen A HTC Desire, a Motorola android de még a HTC Legend is olyan, amilyennek a Google elgondolta az egészet. Sanci
    Ha itthon "be is jönne", ami felől a magam részéről szkeptikus vagyok, az a "világ" tendencián nem fog változtatni! "a Nexuson a Google nem keresni akar, hanem megmutatni, milyen is legyen egy Androidos telefon" megállapításoddal kénytelen :D vagyok egyetérteni!

  8. vertex
    2010 / 03 / 17 (08:33)válasz erre

    Ja, bocsesz, úgy látom beelőztél! :D

  9. vertex
    2010 / 03 / 17 (08:32)válasz erre

    "Az iphone nem csak készülék, hanem oprendszer is. A Nexus "csak" készülék" Egyet értek!

  10. kiskacz
    2010 / 03 / 17 (08:24)válasz erre

    Nem csak Te, én is annak érzem, ezért van még mindíg meg a régi telefonom! :) Külföldről meg nem akarom behozni, mert (nekem) annyit sem ér. Amint itt lejjebb megy az ára - veszem. Vagy a Desire-t. Vagy a Galaxy II-t. Vagy a......:?::idea:

  11. oromis
    2010 / 03 / 17 (07:20)válasz erre

    Egyedül én érzem problémának, hogy Magyarországon ez a masina 160e, s mindeközben külföldön átváltva 110e Ft-ért osztogatják?! Akkor a 160e-ből elmegyek nyaralni külföldre és megveszem a Nexust.

  12. bwoay
    2010 / 03 / 17 (01:15)válasz erre

    ez kb olyan, mintha azt mondanank, hogy a. Symbian-os vagy WinMo-s keszulekekbol keveset adnak el, mert van valasztek, amit tobb gyarto kulonfele keszuleke alkot. sot, ezeknek sokkal kevesbe kellene fogyniuk, mert joval nagyobb, valtozatosabb a kinalat, amiben minden egyes darab "csak" keszulek. b. symban ill. winmo telefonokbol csak az alsokategoria fogy igazan, mert ki a frasz vesz megy 150-ért egy HTC HD2-t, amikor a feleert kap valami mast azonos oprendszerrel... az egy dolog, hogy nem lehet osszehasonlitani a nexus one-t az iphone-nal eladas tekintetében, mert az valo igaz, hogy akinek iphone os kell, annak iphone-t kell vennie, a tobbi oprendszer meg szamtalan gyarto keszuleken megtalalhato. de ne feledjuk el, hogy e nexus nem is ehhez merten fogy gyengen, hanem pl a Milestone-nal, HTC Heroval osszehasonlitva is szarul szerepel, marpedig nem mondhatni, hogy azok ennel joval alacsonyabb aron debutaltak.

  13. boga_r
    2010 / 03 / 16 (20:53)válasz erre

    Bizony, bizony.. Rosszkor jött ki, drága, válság van, és amíg van jóval olcsóbb alternatíva androidra, addig az emberek azt veszik :) A Spica kb feleannyi, és van hozzá igo is :) De szerintem nem bukta, nekem tetszik, de a Desire jobban :)
    Üzleti téren bukta, mert nem fogy. Ezen nincs mit szépíteni. Amúgy a cucc ott van.

  14. Flexy
    2010 / 03 / 16 (20:47)válasz erre

    Bizony, bizony.. Rosszkor jött ki, drága, válság van, és amíg van jóval olcsóbb alternatíva androidra, addig az emberek azt veszik :) A Spica kb feleannyi, és van hozzá igo is :) De szerintem nem bukta, nekem tetszik, de a Desire jobban :)

  15. boga_r
    2010 / 03 / 16 (20:24)válasz erre

    Ott a pont.

  16. gabo11
    2010 / 03 / 16 (20:11)válasz erre

    Szerintem tök egyszerű a válasz, hogy miért bukta a nexus. Mert az eddig ingyen (nagyszerű) dolgairól híres cégtől, nem egy nem pénztárca barát áron piacra dobot telóra számított a nagy közösség. Úgy hat mintha, most kellene kifizetni a régi fejlesztéseket. Az is számított, hogy mostanában kissé gyengélkedik a Google cég. Sok ellenséget összeszedtek.

  17. lmano
    2010 / 03 / 16 (19:31)válasz erre

    Az iphone nem csak készülék, hanem oprendszer is. A Nexus "csak" készülék. Ha ez lett volna az első és az egyetlen android, akkor ezt is vennék. Amíg az androidot az xda-n portolják mindenféle régi vasra is, meg naponta megjelenik egy újabb androidos készülék, addig nem is fog senkit érdekelni 150eFt-ért egy ilyen készülékért.

  18. errorwww
    2010 / 03 / 16 (19:12)válasz erre

    mert ronda de nagyon külsőre... szerintem...

  19. Szenky
    2010 / 03 / 16 (19:11)válasz erre

    Le lehet hurrogni ezért, de nekem a "BigBrother" jelenségtől való félelmem is szerepet játszik a Nexus ellen.

  20. bwoay
    2010 / 03 / 16 (18:17)válasz erre

    na persze... a Motorola is így adta el a Droid/Milestone-t, igaz?

  21. kiskacz
    2010 / 03 / 16 (17:27)válasz erre

    Szigorúan a címben feltett kérdésre: (Szerintem) 1,/ - Mert drága. Nagyon régóta leváltanám szeretett Omniámat, de úgy vagyok vele- nekem 100-nál többet egy telefon sem ér. Én szeretem a mindent az egyben cuccokat - nem akarok egyszerre mindent magamnál hordani pl. fényképezőgép / internetezésre alaklmas cucc / filmlejátszó/ zenehallgató / gps /stb- stb - stb... de ennyiért mindenből kapok jobbat. Laptopot, stb-t... + amire majd a 2. pontomban is utalok - nem elég, hogy drága, de BIZTOS, hogy nem lehet majd "jól kiszállni" belőle. Az ember természetesen belekalkulál egy adag anyagi buktát a frissen vet cuccokba, de ---- és itt jön a2.: 2,/ - Mert rosszkor jött ki. Bitony - nagyon telített a piac. Már éppen meg akartam magam győzni, hogy mégiscsak hozzáteszem azt a +50-et, ami a mágikus határ felett van, amikor olvastam a HTC DESIRE-ről (Talán még többet is tud, mint a Nexus+ FM rádió is van benne, amit pl. -én, rendszresen hallgatok az Omnián...) vagy a SAMSUNG GALAXY II.-ről.... és az egyéb sokat - talán többet tudó (bár egyelőre még gyártás alatt (sem ) lévő gépekről - szóval ismét - telített a piac. Ha majd sorra kijön nagyágyú a saját gépével, talán majd magyarítják is a 2,1-es vagy jobb Androidot, addigra már mindeki megvenné - csak jóval olcsóbban. Szerintem ez nem bukta, csak kivárás. ...,és még mondanám, de biztos nem érdekel senkit... mindenesetre szerintem - ismét - NEM BUKTA - összegezve az eddig mindenhol olvasottakat, és TUDOM, hogy a következő gépem ANDROIDOS lesz és nem winmo... már csak azért is.

  22. joz
    2010 / 03 / 16 (16:55)válasz erre

    Valószínüleg egyszer volt budán kutyavásár effektus. Ájfónt megvették egymillióan, hát akkor megvették. Samsung, vagy LG féle üzleti modellben kéne gondolkodniuk, minimális változtatással /főleg külső megjelenésben / hetente kiadni egy új modellt. Ennyi.

Még több hozzászólás

hirdetés

Ezt ne hagyd ki!

Felkutattuk neked a legolcsóbb szolgáltatókat

Legfrissebb hírek a címlapról

hirdetés

HIRDETÉS

Dokumentumszerkesztés együtt, egy időben

Az Office 365 felhőszolgáltatással kényelmesebb és hatékonyabb a dokumentumkezelés.

megnézem Dokumentumszerkesztés együtt, egy időben

HIRDETÉS

Tudj meg mindent a LED TV-kről!

A LED technológia a tévézés jövője. De mit tud, és mit nem? Itt a válasz.

megnézem Tudj meg mindent a LED TV-kről!

HIRDETÉS

Önnek milyen telefonja van? Szavazzon és nyerjen!

Okos vagy buta? Gombos, netán érintőképernyős?

megnézem Önnek milyen telefonja van? Szavazzon és nyerjen!
hirdetés
GPSPark.hu hotdog startrandi gsmline Konzolok szervize