Magyarázza az új logót a Microsoft

Nagy Balázs András - 2012. február 18. | 10:00 laptop tablet

Hosszas blogbejegyzést jelentetett meg a Microsoft arról, hogy pontosan hogyan is tervezték újra a Windows logót, amely mégsem egy svéd zászló.

Szponzorált hirdetések

Talán nem mondok azzal újat, ha azt mondom: a Microsoft mostanában rákattant a Metro stílusú dizájnra. Ezt láthattuk először a – mára már csődöt mondott – MP3 lejátszóiban, a telefonokban, majd átterjedt a játékkonzolba, az új Windowsba, és most a logót is átszabta.


A cég az új logó keletkezésének körül két dolgot emel ki: egyfelől a megbízott Pentagram nevű (és a világ legnagyobb) designer konzultáns céget, valamint a Metro stílust ihlető, az ötvenes években létrehozott svájci avagy Nemzetközi Tipográfiai Stílust. E stílus a tisztaságot, az olvashatóságot és az objektivitást helyezi előtérbe, míg az eddigi Windows logók a technológia fejlődésével az egyre több elérhető számítási teljesítményt próbálták valamilyen módon megfogni.


Emellett az említett Pentagram cég megbízottja, Paula Scher feltette a nagy kérdést: „a nevetek Windows. Miért vagytok egy zászló?” és bemutatta terveiket az új logóról. A Microsoft három célt tűzött ki a logónak: egyfelől az említett svájci stílusra való hajazást, tiszta vonalakkal és formákkal, mint a reptereken és aluljárókban az irányjelző táblák.
A logó változása az évek során

A logó változása az évek során


A második cél az volt, hogy a Metro dizájnhoz hasonlóan ez is „valóban digitális” legyen, azaz ne tartalmazzon semmiféle anyagszerűséget (pl üveg, fa stb.). A végső cél pedig az volt, hogy a logó magabiztos, ugyanakkor szerény megjelenésű legyen, amely a tulajdonossal együtt változik, elvégre a „személyi” számítógép része.
Érdekesség: a Windows 1.0 logója nagyon is hasonlít a nyolcaséra

Érdekesség: a Windows 1.0 logója nagyon is hasonlít a nyolcaséra


Persze ahogyan a dizájn minden részletében, itt sem lehet mindenkinek megfelelni: egyesek szerint a logó a svéd zászlóra hasonlít, és tényleg, bár annak keresztje sárga. Mások szerint pedig a térhatás rontja az összképet, és a TM és az (R) betűcskék is zavarják az olvashatóságot, és talán ezekben is van valami. Egy biztos: a Windows logó ezzel teljesen megújul.

Szponzorált hirdetések

Végre szeretik az új Surface tabletet

Az első két Microsoft táblagépnek nem igazán sikerült tömegeket meghódítania, és a kritikusok sem voltak maradéktalanul boldogok. A harmadik generáció végre áttörést hozhat.

Végre szeretik az új Surface tabletet
Végre szeretik az új Surface tabletet

- cikk vége -

Hozzászólások a(z) "Magyarázza az új logót a Microsoft" című cikkhez