hirdetés


Vezeték nélkül a családban

Virág Attila - 2008. január 26. | 09:00

Amit a legjobban utálok egy költözésben vagy nagytakarításban, az a kábelrengeteg kezelése.

Amit a legjobban utálok egy költözésben vagy nagytakarításban, az a kábelrengeteg kezelése. Inkább selejtezek ki három fiókot és hordok fel lift nélkül az emeletre egy franciaágyat, mintsem újra összekössem a sok műszaki, számítástechnikai eszközt. Ilyenkor mindig felmerül, hogyan oldjuk meg mindezt vezeték nélkül? Lehetséges házilag? Megéri?

Wi_Fi_Radio_Bedroom Blue(2).jpg

Ez a rádió már wifin megy, az interneten "minden" rajta van.

Optimalizáljunk!

Biztos, hogy minden műszaki cuccra szükség van? Amit nem kapcsoltunk be legalább egy éve, gyaníthatóan a jövõben sem fog kelleni. A használhatókat vigyük bizományiba, a többit meg támasszuk a kuka mellé, valaki úgyis elviszi. Kidobni nem szabad, mert a műszaki cikk veszélyes hulladék.

IMG_2074-712571_1.jpg
"A fekete kábelt vedd ki drágám!" - ismerõs?

Tuti biztos, hogy a VHS-magnóra semmi szükség. Lehet, hogy az összes gumigörgõ elrohadt benne a Rambo IV óta, és már úgyis mindent DVD-n vagy DivX-ben nézünk meg számítógéprõl. Ha új nyomtatót veszünk, és azon már van kártyaolvasó, azonnal szedjük ki a rendszerbõl a régi kártyaolvasót kábelestül, mindenestül.

masp_2003.jpg
Így is ki lehet ülni a kert végébe...

Felesleges a lakásban négy Nokia töltõ csak azért, mert hátha messze kerül tõlünk a mobil este, és lemaradunk egy SMS-rõl. Ugyancsak felesleges három USB kábel kilógatása a PC-bõl. A legtöbb mobil eszköz csatlakoztatható a PC-hez infra vagy Bluetooth porton is. Ha havonta egyszer szinkronizálunk, miért lóg ott folyton a kábel?

notebook_at_home.jpg
Rend a lelke mindennek - minimális kábelhasználat.

Kábelmentesítés indul!

Aki most töri a fejét PC vásárláson, és nem AutoCAD-et akar futtatni 20"-os CRT monitoron, felejtse el, hogy asztali számítógépet vegyen. Felesleges! Mára a notebook árak olyan közel kerültek az asztali modellek áraihoz, hogy PC + TFT árban neves gyártótól is kapunk laptopot. Ha olyat választunk, melyben van wifi-hálókártya, máris megspóroltunk egy monitor tápkábelt, egy VGA kábelt, egy billentyűzet kábelt, egy aktív hangfalhoz menõ kábelt és annak táp illetve két hangdoboz kábelét, és még ki tudja milyen vezetéket! Továbbá megspóroltunk egy szünetmentes tápot, hiszen a notebook akkuja teljesen megvéd minket az áramkimaradásoktól. Ha kártyaolvasó is van a gépben, ezt is megúsztuk.

AVM_FRITZBox_Fon_WLAN_7140_Ambience.jpg
Vezeték nélküli hálózat, egér és billentyűzet

Ha kábelnet vagy ADSL internetünk van otthon, érdemes amúgy is a biztonság érdekében egy routert a saját kis mini tűzfalával beszerezni. Nem sokkal kerül többe egy wifi router! Akik zenetárat vagy videó- és képtárat szeretnének, már kapnak olyan wifi routert, melyben nagyméretű háttértár van. Így a sok CD/DVD lemezt is megspóroltuk, az sem porosodik az asztal mellett, vagy a polcon. Megspóroljuk a hálózat kiépítést, és további készülékek dughatóak még a rendszerre anélkül, hogy kábeleznünk kéne. Ráadásul egy notebook halk, a lakásban bárhol lerakható, és elrejthetõ, ha vendégeket várunk. Sõt, még multimédiás lejátszónak is használhatjuk, legyen szó zenérõl, vagy filmekrõl. Több olvasónk neje máris tapsol örömében.

Milyen wifi routert vegyek?

Talán három dolgot érdemes figyelembe venni wifi-router vásárlásakor. Mekkora területet és hány falon át szeretnénk belõni, mennyire vagyunk képzettek a konfigurálásban, és mekkora sávszélesség igényünk van? Persze nem baj, ha nem a legolcsóbbat nézzük ki, és valami ismert nevet választunk. Talán kezelhetõség szempontjából a D-Link a legbarátságosabb, majd az SMC és a LinkSys modellek, a Freecom már kisebb kiképzést igényel, de még egy Asus vagy Netgear sem számít rossznak.

20070809_netgear_skype_wifi_phone_1.jpg
Skype telefon - csatlakozás drót nélkül.
Ehhez már PC sem kell, csak wifi elérés.

Egy sima lakótelepi lakásba elegendõ egy egyantennás változat, fõleg ha nem szeretnénk folyamatosan nagy filmeket két egymástól messze lévõ gép között másolgatni, csak internetezünk. Egy jobb kétantennás wifi router már képes egy háromszintes családi házat jó elhelyezéssel 100 méteres körben viszonylag jól lefedni. Igen, fontos a jó elhelyezés. Erre a legtöbb kezelési útmutatójában ábrákat is találunk. Kényes helyeken a vétel javításában sokat segít egy külsõ antenna.

l_00033098_1.jpg
Azért nem kell túlzásokba esni, járjunk utána, mire van szükségünk!

Van egy érdekes szám-betű kombináció, amit általában csak a rendszergazdák értenek: "802.11a/b/g/n". Ennek szakmai mélységeit a magyar nyelvű wikipedia is fejtegeti: http://hu.wikipedia.org/wiki/Wifi Az újabb készülékek már nem csak a "g", hanem az "n" nagysebességre is fel vannak készítve. Alap feladatokra tökéletes a "802.11g" szabványt tudó is.

Fenwick_view_shaded.jpg
Azért a teljes lakókörzetet ne akarjuk egymagunk lefedni!

A titkosítást a legtöbb felhasználó kihagyja, mellyel nagy hibát követ el. Ha nem titkosítunk, bárki rákapcsolódhat internetünkre, belsõ hálónkra. Használjunk WEP, WPA vagy WPA2 titkosítást. A WPA2 a legbiztonságosabb, de nem minden eszköz támogatja még, illetve konfigurálása macerásabb. A jelszavaink legyenek bonyolult, jó hosszú betű-szám kombinációk, és ne ragasszuk ki a monitorra postittel.

000_0469.jpg
A lakásba becsatlakozó kábel modemre rádugva,
egy kevésbé szem elõtt lévõ helyen jól elrejthetõ a wifi router.
De ez még nem véd a wifi kalózok ellen!

Még biztonságosabb, ha fix IP hálózati címekkel dolgozunk, és a hálózati adapter MAC address-szét (egyedi sorozatszámát) is feltételnek szabjuk a csatlakozáshoz. Érdemes a wifi router nevét átnevezni mondjuk gyári "LinkSys" névrõl "nagyszoba" vagy "rz12gfd9" értelmetlen névre, mely szintén arra utal, hogy védett a rendszer, és nem érdemes próbálkozni. Van, aki a "fatalerror!" illetve a "meghalszhafeltorod!" nevet adja a wifi router-ének...

wifi_kaloz.jpg
Õk nem wifi kalózok, mindössze modern wifi-rádió amatõrök.
Azt vizsgálják, ki tud messzebb lõni.

Figyelem! Vállalati környezetbe ne használjunk wifi elérést a fontos adatbázisok és pénzügyek kezelését ellátó számítógépekhez! Kérjük ki informatikai biztonsági szakértõ tanácsát, amennyiben van féltenivalónk az esetleges kéretlen behatolókkal szemben!

Vezetékmentesítést még!

Akik zenét szeretnének átvinni egyik szobából a másikba, különféle transmittereket találnak a piacon. Az olcsóbbak sajnos silány minõséget nyújtanak, és több mint valószínű, hogy nem rendelkeznek HIF engedéllyel sem. Használatunkból adódó rádiófrekvenciás zavarok okozásával csak a bíróságon találjuk magunkat, továbbá ki tudja, milyen káros sugárzásnak tesszük ki magunkat egy be nem mért eszközzel.

h1138_1.jpg
Sztereó rádió adó autóba.
Lakásban nagy az esély a szomszéd zavarására!

Mindenesetre találunk FM adókat, melyek bizonyos korlátok mellett alkalmasak arra, hogy kedvenc zenénket a szűk környezetünkben rádión át hallgathassuk. A GHz-es tartományban működõ adók már képesek videót is átküldeni, így a konyhába kivihetõ a kábeltévé vagy a számítógép képe. Persze, ne várjunk csodákat, a vezetékkel és csövekkel teli falak, valamint maga a vízzel teli emberi szervezet is zavarja ezek működését.

Várjuk expert olvasóink további jó tanácsait, és a kezdõk kérdéseit a kapcsolódó topikban!

Kapcsolódó linkek:

- cikk vége -

Forrás:
Technet

Hozzászólások a(z) "Vezeték nélkül a családban" című cikkhez

Szólj hozzá te is:
  1. norti
    2008 / 09 / 09 (18:16)válasz erre

    Idézet: Hmm sajnos nem ismerem a Linuxot, és esetleg sokat kell vele bíbelõdni. Vagy nem így van?
    Nem kell ismerni, amire nincs szükséged, nem használod Mosoly A DD-WRT-ben van magyar nyelvû felület, ráadásul elég jó leírások is vannak hozzá: www.dd-wrt.com

  2. xrvman
    2008 / 09 / 08 (22:49)válasz erre

    Idézet: Linksys WRT54GL 12.000 Ft körül szinte bárhol kapsz. Gyári firmware-t le tudod cserélni pl. dd-wrtre, az többet tud.
    Hmm sajnos nem ismerem a Linuxot, és esetleg sokat kell vele bíbelõdni. Vagy nem így van?

  3. norti
    2008 / 09 / 08 (18:34)válasz erre

    Idézet:Elsõsorban játékra, torrentre, nagy állományok mozgatására szeretnék egy G-s routert családi házba. Azért G mert feleslegesnek tartom az N szabványt, ugyanis itthon minden eszköz G-s. Mit ajánlotok? Ár: 10e-30e körül. Nem muszáj a legdrágábbat, de a vasa jó legyen.
    Linksys WRT54GL 12.000 Ft körül szinte bárhol kapsz. Gyári firmware-t le tudod cserélni pl. dd-wrtre, az többet tud.

  4. xrvman
    2008 / 09 / 07 (23:15)válasz erre

    Elsõsorban játékra, torrentre, nagy állományok mozgatására szeretnék egy G-s routert családi házba. Azért G mert feleslegesnek tartom az N szabványt, ugyanis itthon minden eszköz G-s. Mit ajánlotok? Ár: 10e-30e körül. Nem muszáj a legdrágábbat, de a vasa jó legyen.

  5. ifo2
    2008 / 01 / 30 (23:35)válasz erre

    Idézet: Most azon dolgozom, hogy egy RJ45 kábelt vezetek le a világitóudvarban és azzal oldom meg a netet. Az elsõn asztali gép van fix helyen nem mozog. A másodikon meg én a laptoppal mozgok. A lakásban mindenhól 99% a jel.
    szerintem a kábel a legjobb megoldás amit tehetsz, és a leg olcsóbb is. (ha lent csak egy gépnek kell és az is fix)

  6. Sancho
    2008 / 01 / 30 (22:49)válasz erre

    Idézet:Köszönöm mindenkinek a segítséget. Már volt a második szint padlóján a router de az elsõ szinten a jel nagyon gyenge volt, néha szakadt. Viszont amit tem értek hogy mi a kõrúton lakunk, és a ház másik oldalon lakik egy barátom egy másik háztömbben velem szembe a másidik emeleten es négyes a jele. Közöttünk elmegy a 4-6 villamos meg 2x2 sáv autóút. Kontra 6méterrrel leljebb meg egyes a jel? Ennyit fogna a födém? Vagy a jel vizszintesen terjed jobban? Most azon dolgozom, hogy egy RJ45 kábelt vezetek le a világitóudvarban és azzal oldom meg a netet. Az elsõn asztali gép van fix helyen nem mozog. A másodikon meg én a laptoppal mozgok. A lakásban mindenhól 99% a jel.
    A födém nagy úr! Mosoly Azt azért nézd meg, hogy ha az antennák el vannak forgatva 90°-kal, akkor mi van! Hátha függõlegesen béna valamelyik.

  7. zeharom
    2008 / 01 / 30 (22:43)válasz erre

    Köszönöm mindenkinek a segítséget. Már volt a második szint padlóján a router de az elsõ szinten a jel nagyon gyenge volt, néha szakadt. Viszont amit tem értek hogy mi a kõrúton lakunk, és a ház másik oldalon lakik egy barátom egy másik háztömbben velem szembe a másidik emeleten es négyes a jele. Közöttünk elmegy a 4-6 villamos meg 2x2 sáv autóút. Kontra 6méterrrel leljebb meg egyes a jel? Ennyit fogna a födém? Vagy a jel vizszintesen terjed jobban? Most azon dolgozom, hogy egy RJ45 kábelt vezetek le a világitóudvarban és azzal oldom meg a netet. Az elsõn asztali gép van fix helyen nem mozog. A másodikon meg én a laptoppal mozgok. A lakásban mindenhól 99% a jel.

  8. MaCS_70
    2008 / 01 / 30 (21:03)válasz erre

    Halihó! Én 12"-nál tartok, de lehetne kisebb is. Amitõl falra mászok, az a képernyõ két oldalán húzódó hanxóró. Nagy készülék kis kjelzõvel -- ideális... Üdv: MaCS

    Idézet:A noti, ha hordozni akarom, akkor kicsi legyen, mert ennek van ertelme. De ez meg ugye asztalnal nem olyan jo. Ha rateszek kulso moncsit, egeret, bil-t stb. akkor semmennyire se vagyok elorebb egy asztali gepnel. Ha meg nagy notit veszek, azt meg hordozni kenyelmetlen. Most divatos notit venni, ez van. Veszi boldog-boldogtalan a xar 15,4"-os notikat, ami oszinten semmire se jo igazan. Asztalinak kicsi, hordozni meg nagy... Egyedul az aruk jo... (Minosegrol meg ne beszeljunk...)

  9. alex91
    2008 / 01 / 30 (18:36)válasz erre

    A noti, ha hordozni akarom, akkor kicsi legyen, mert ennek van ertelme. De ez meg ugye asztalnal nem olyan jo. Ha rateszek kulso moncsit, egeret, bil-t stb. akkor semmennyire se vagyok elorebb egy asztali gepnel. Ha meg nagy notit veszek, azt meg hordozni kenyelmetlen. Most divatos notit venni, ez van. Veszi boldog-boldogtalan a xar 15,4"-os notikat, ami oszinten semmire se jo igazan. Asztalinak kicsi, hordozni meg nagy... Egyedul az aruk jo... (Minosegrol meg ne beszeljunk...)

  10. MaCS_70
    2008 / 01 / 30 (14:26)válasz erre

    Halihó! Maxmálisan egyetértek! A notebook és az asztali gép egyszerûen nem mindig ugyanarra jó. Az én motebookom pl. erõsebb, mint az asztali gépem, mégis ezerszer jobb az asztalin dolgozni, pusztán az ergonómia miatt. Egészen máshol kell lennie a monitornak és a billentyûzetnek, a notebookok bilentyûzetei ráadásul a méretük miatt kényelmetlenebbek. Meg aztán egy asztali gép mind kapacitását, mint szolgáltatásait tekintve sokkal jobban skálázható. Üdv: MaCS

    Idézet:nem értek egyet a cikk azon részével melyben kifejti, hogy aki most akar venni számítógépet az jobban jár ha laptopot vesz. Aláírom hogy árban már nincs nagy különség és tényleg nagyon jó alternatíva lehet sokak számára, de koránt sem általánosítható ez így. És hogy a példának felhozott CAD-dal dolgozó munkás is idetartozna, abban nem vagyok biztos. Legfeljebb ha vesz külön monitort , billentyûzetet, egeret és ezeket ráköti a notira. Viszion egyes notik felülmúlhatatlanok egy dologban, mégpedig a zajszint, azonban a mai ultrapower laptopok már majdnem olyan hangosak mint egy PC, így ez sem egyértelmû. A lényeg amit írni akarok az az, hogy mindig végig kell gondolni mire, hol és hogyan lesz használva a számítógép és ennek tükrében kell dönteni.

  11. ifo2
    2008 / 01 / 30 (13:48)válasz erre

    nem értek egyet a cikk azon részével melyben kifejti, hogy aki most akar venni számítógépet az jobban jár ha laptopot vesz. Aláírom hogy árban már nincs nagy különség és tényleg nagyon jó alternatíva lehet sokak számára, de koránt sem általánosítható ez így. És hogy a példának felhozott CAD-dal dolgozó munkás is idetartozna, abban nem vagyok biztos. Legfeljebb ha vesz külön monitort , billentyûzetet, egeret és ezeket ráköti a notira. Viszion egyes notik felülmúlhatatlanok egy dologban, mégpedig a zajszint, azonban a mai ultrapower laptopok már majdnem olyan hangosak mint egy PC, így ez sem egyértelmû. A lényeg amit írni akarok az az, hogy mindig végig kell gondolni mire, hol és hogyan lesz használva a számítógép és ennek tükrében kell dönteni.

  12. nyuszipók
    2008 / 01 / 29 (16:02)válasz erre

    Idézet:Sziasztok! Azt írták a fõoldalon, hogy amarörök is feltehetik a kérdéseket. Akkor itt lenne a kérdésem. Régi belvárosi bérlakás kettõ szintjén elünk. Egy szint 4,3 méter belmagasság. Szülõk alattunk. Födém 80 cm. Szülõk az elsõn. Mi másodikon. A router a másodikon van ott is galérián. Másodikon jó a jel, de az elsõn már nincs jel. Kérésesm az: Hogy tudok két wifi routert egymáshoz kötni, (nem tipusazonos) úgy hogy mûködjön. Azért gondolkozom kettõben, mert az egy kevés. Vagy erõsitõt kell használnom? Mert az elsõn is van egy külön internet elõfizetés külön routerral. Ezt akarom kiváltani. Elõre is köszönöm a válaszokat.
    nos, több megoldás is létezik...az persze nem teljesen mindegy, hogy milyen gépekrõl leend szó, asztali, vagy laptop (értsd itt: hurcibálod bármerre a lakásban)... az egyik legkézenfekvõbb megoldás egy repeater/bridge eszköz, ami fogja a jelenlegi ap jeleit majd azt továbbsugározza (most így elsõ hirtelenben egy belkin itt Kattints ide de szerintem még olcsóbbért is lehet találni... ad2...minthogy egy kommersz ap egyszerû antennás, ezért az szórtan sugároz, vagyis effektív egy antenna középpontú gömbben sugározza a jeleket, így valóban hasznos lehet, ha a routered leteszed a padlóra (effektív a két gép közötti gondolatbeli egyenes felezõpontjára)...feltéve, hogy ez a bekötött net miatt helyileg lehetséges, így ugyanis esélyes, hogy már lent is fogható a jel...amennyiben nem...akkor pedig vagy egy erõsebb antennát érdemes venni és jóformán bármelyik mediamarkt/saturn félében is találhatsz 5-6e forintért...vagy magára az ap-re egy t elosztóval két antennát kötsz...egyik az ap sajátja, ami így a fenti lakásban szórja a jeleket, a másik pedig egy parabola, ami már célzott jeltovábbításra képes, s azt a másik (lenti) gép felé irányítod...utóbbihoz természetesen nem kell új kütyüt vásárolni feltétlen, hiszen egy nem használt tv-szobaantennát, vagy egy konzervdobozt is át lehet alakítani minimális befektetéssel (példának okáért itt egy video: Kattints ide)

  13. MaCS_70
    2008 / 01 / 29 (12:23)válasz erre

    Halihó! Ha a födémen akkor sem hatol át a jel, ha a padlóhoz közel teszitek a routert, akkor két lehetõseég is adódik: 1. Egy olcsó antennát kábelen lelógatni az alsó lakásba -- ennek feltétele, hogy a meglevõ routerhez csatlakoztatni lehessen 2. Ethernetet dugni le, és ott egy AP-t vagy egy másik wireless routert AP-ként üzemeltetni (ez utóbbi egyébként felesleges, bár mostanában gyakorlatilag azonos árban futnak az AP-ok és a routerek). Üdv: MaCS

    Idézet:Sziasztok! Azt írták a fõoldalon, hogy amarörök is feltehetik a kérdéseket. Akkor itt lenne a kérdésem. Régi belvárosi bérlakás kettõ szintjén elünk. Egy szint 4,3 méter belmagasság. Szülõk alattunk. Födém 80 cm. Szülõk az elsõn. Mi másodikon. A router a másodikon van ott is galérián. Másodikon jó a jel, de az elsõn már nincs jel. Kérésesm az: Hogy tudok két wifi routert egymáshoz kötni, (nem tipusazonos) úgy hogy mûködjön. Azért gondolkozom kettõben, mert az egy kevés. Vagy erõsitõt kell használnom? Mert az elsõn is van egy külön internet elõfizetés külön routerral. Ezt akarom kiváltani. Elõre is köszönöm a válaszokat.

  14. Egér Fogó
    2008 / 01 / 29 (11:27)válasz erre

    A routert kellene áthelyezni kb középre, azaz a második galériájáról az alapszintre. Segíthet az antenna forgatása is.

  15. zeharom
    2008 / 01 / 29 (11:15)válasz erre

    Sziasztok! Azt írták a fõoldalon, hogy amarörök is feltehetik a kérdéseket. Akkor itt lenne a kérdésem. Régi belvárosi bérlakás kettõ szintjén elünk. Egy szint 4,3 méter belmagasság. Szülõk alattunk. Födém 80 cm. Szülõk az elsõn. Mi másodikon. A router a másodikon van ott is galérián. Másodikon jó a jel, de az elsõn már nincs jel. Kérésesm az: Hogy tudok két wifi routert egymáshoz kötni, (nem tipusazonos) úgy hogy mûködjön. Azért gondolkozom kettõben, mert az egy kevés. Vagy erõsitõt kell használnom? Mert az elsõn is van egy külön internet elõfizetés külön routerral. Ezt akarom kiváltani. Elõre is köszönöm a válaszokat.

  16. Haji
    2008 / 01 / 29 (10:10)válasz erre

    Idézet:Ami nagyon kéne már az a Wireless USB szabvány és routerek!
    Van olyan. Az USB-s wifi adapter sszerinted micsoda? Mosoly Tudom, hogy nem erre gondoltál, azt viszont nem, hogy akkor mire. Nekem meg a vezeték nélküi áram-átvitel kéne. Fetrengek a röhögéstõl A gyerek állandóan érdeklõdik a notebook tápja iránt. Lassan már légkábelen "dzsal a petro" a notiig.

  17. Vieri
    2008 / 01 / 29 (08:48)válasz erre

    Ami nagyon kéne már az a Wireless USB szabvány és routerek!

  18. Sancho
    2008 / 01 / 28 (21:33)válasz erre

    Idézet: van hát Vigyor ne tudd meg micsoda õrült dolgokat kérnek tõlünk néha ha finanszírozol egyet, megcsináljuk Angyal na jó, neked anyagárban megcsinálom, de csak a reklám kedvéért Király
    Köszi! Kacsint

  19. pimpu
    2008 / 01 / 28 (21:30)válasz erre

    Idézet: És lapos asztal is van? Fetrengek a röhögéstõl Bocs, nem tudtam kihagyni. OK OFF A honlapotok nyitójára tegyetek ki szépen megcsinált referencia képeket. ON
    van hát Vigyor ne tudd meg micsoda õrült dolgokat kérnek tõlünk néha Õrült ha finanszírozol egyet, megcsináljuk Angyal na jó, neked anyagárban megcsinálom, de csak a reklám kedvéért Király

  20. Sancho
    2008 / 01 / 28 (21:04)válasz erre

    Idézet:asztallapos kivitelezést vállalok Nagyon örül nézzétek meg a profilomban a cégünk linkjét Király
    És lapos asztal is van? Fetrengek a röhögéstõl Bocs, nem tudtam kihagyni. OK OFF A honlapotok nyitójára tegyetek ki szépen megcsinált referencia képeket. ON

  21. pimpu
    2008 / 01 / 28 (20:45)válasz erre

    asztallapos kivitelezést vállalok Nagyon örül nézzétek meg a profilomban a cégünk linkjét Király

  22. Borg
    2008 / 01 / 28 (18:31)válasz erre

    Idézet: Wiiiiiiiiiiiiii! Mosoly
    Yessss! Wiiiii Rulez! Õrült

  23. MaCS_70
    2008 / 01 / 28 (12:04)válasz erre

    Halihó! Elég furcsa. A szerviz szerint tudatos, egy nyomtatónak legyen elég, ha nyomtatni tud a kártyáról. Én ezt nem akarom elhinni. Egyébként az olvasás sem az igazi, vitában is állok a képviselettel, de nem igazán törik magukat, hogy segítsenek. Üdv: MaCS

    Idézet: Ez a Canon idiótasága h egy 20 filléres dolgot kispórol. üdvB

  24. Sancho
    2008 / 01 / 28 (11:59)válasz erre

    Idézet:Sancho! És ezt még nem is említetted ebben a cikkben. Egy újabb érv, hogy a konzolhoz vezeték nélküli kontrollert vegyünk. Fetrengek a röhögéstõl
    Wiiiiiiiiiiiiii! Mosoly

  25. benzeguuz
    2008 / 01 / 28 (11:58)válasz erre

    Idézet:Halihó! Egy apróság: a ciik szerint a nyomtató kártyaolvasója kiváltja a külön olvasót. Hááát, nem feltétlenül. Én is így gondoltam, de aztán felvilágosított a Canon, hogy az õ nyomtatóikban valóban kártyaolvasó van -- kártyaíró nincs... Üdv: MaCS
    Ez a Canon idiótasága h egy 20 filléres dolgot kispórol. üdvB

Még több hozzászólás

hirdetés

Legfrissebb hírek a címlapról

hirdetés

Hirdetés

Tudj meg mindent a plazma tévékről

Óriási képernyő, gyönyörű színek, olcsó ár. De mik a hátrányai? Eláruljuk.

megnézem Tudj meg mindent a plazma tévékről
hirdetés
GPSPark.hu hotdog startrandi gsmline Konzolok szervize