hirdetés

75 wattos izzó: holnaptól vége

Radics Boglárka - 2010. augusztus 31. | 10:00 tények

Tavaly kezdte meg az EU a hagyományos izzók forgalomból való kivonását. A sort a 100 wattos nyitotta, idén szeptember elsejével a 75 wattost vonják ki, 2012-ig az összes típus sorra kerül.


2008 végén döntött az EU arról, hogy fokozatosan kivonja a forgalomból a hagyományos izzókat. Ennek első lépéseként tavaly szeptember elsejétől kivonták a forgalomból a 100 wattos izzót. A fennmaradó készleteket az üzletek még kiárusíthatták, de már nem rendelhettek. Most a 75 wattos izzó került sorra, 2012-ig a 60, 40 és 25 wattos hagyományos izzókat is kivonják a forgalomból, így két év múlva az EU-ban véget ér Edison találmányának pályafutása.

A döntés oka - csakúgy, mint az egységes mobiltöltő esetében - a környezetvédelem. A hagyományos izzó ugyanis rossz hatásfokkal alakítja az áramot fénnyé, ráadásul a folyamat közben sok hő termelődik. A cél az, hogy előbb utóbb minden háztartás áttérjen a CFL - kompakt fluoreszkáló fényforrások, vagy LED-es fényforrások alkalmazására. Ezek a hagyományos izzók energiaigényének töredékével állítanak elő azonos fényerőt, élettartamuk pedig a hagyományos sokszorosa, a LED izzók esetében akár 40-50 ezer óra is lehet.

Bár a CFL és a LED izzók is drágábbak a hagyományosnál, érdemes váltani: a számítások szerint ugyanis egy átlagos háztartás évi mintegy 200 eurót (több mint 50 ezer forintot) spórolhat energiatakarékos izzók használatával.

További érdekes cikkek:
Bezavarhat a tévének az energiatakarékos izzó
Jön az izzó, ami 19 évig világít
LED: nem segít a villanyszámla ellen
Ingyen áramot termel az új ablak

- cikk vége -

Forrás:
Technet
Cimkék:
tények

Hozzászólások a(z) "75 wattos izzó: holnaptól vége" című cikkhez

Szólj hozzá te is:
  1. sanzaa
    2010 / 09 / 07 (15:48)válasz erre

    fluoreszkáló festékkel vagy tapétával kell bevonni a falakat és a bútorokat:)

  2. spidy
    2010 / 09 / 07 (10:47)válasz erre

    Üdv! Világítástechnikával foglalkozom (műszaki oldalról) és nagy érdeklődéssel olvasom a hozzászólásokat. Szeretnék reflektálni néhányra: Sajnos tény, hogy a wolframszálas izzók zabálják az energiát. A betáplált energia kb. 7%-át alakítják fénnyé, a többit hő formájában adja le. Gyakorlatilag hősugárzókat működtetünk, ami egy kicsi fényt is lead. Sajnos tény, hogy a kompakt fénycsövek fényének "minősége" elmarad az izzókétól. Főleg, ha 700Ft-os kategóriában gondolkodunk. Sajnos tény, hogy bár a LED-technológia képes fénytani és energetikai szinten egyaránt kielégíteni az igényeket, az ipar még nem készült fel ezen eszközök gyártására, így csak az übergagyi kínai vackokat lehet jelenleg megvenni, aminek semmi értelme. Mit lehet tenni: Az egyik legnagyobb probléma, hogy hozzászoktunk a fillérekért előállítható fényforrásokhoz és most fáj beruházni a drágább megoldásba. Pedig a villanyszámlán mindenképpen kifizeted a különbséget! Számoljunk: Ha 100W izzó helyett 13W kompaktot használunk akkor 87W energiát spórolunk óránként. Ez 45Ft/kWh-val számolva kb. 4Ft spórolás óránként. Napi 5 óra használattal Egy 700Ft-os eszköz ára 35 nap alatt térül meg. De ugye ennek nem szeretjük a fényét, úgyhogy 2000Ft-os kompakttal számolva 100 nap a megtérülés. Hogyha ugyan ezt LED-ből nézzük (nem a gagyiból) annak 10000Ft. körül alakul a vetített bekerülése jelenleg, valamint kicsit jobb a hatásfoka, mint a kompaktnak, a fénye pedig sokkal jobb (nem sávos, nem hideg). Fenti számítás alapján 1,4 év alatt térül meg, ami még lakossági szinten is elfogadható. Szerintem még elfogadható alternatíva a halogén is, bár ott is csak 12% körül alakul a hatásfok... Ezek a megtérülések nagyságrendileg megegyeznek az előállítás során keletkezett többletterhelés megtérülésével is, tehát nem igaz, hogy összességében nem környezetkímélő. A tanácsom: minőségi cuccot kell venni, így nem fáj a szemed/fejed, viszont ugyan úgy megtérül.

  3. nagi
    2010 / 08 / 31 (17:56)válasz erre

    +1, halogén asztali lámpácska nagyon kellemes tud lenni. (Kivéve ha rámarkol az ember.)

  4. sztyopi
    2010 / 08 / 31 (16:51)válasz erre

    Kompakt fénycső helyett a halogénlámpát ajánlom. Ha már nem lesz régi fajta. Jó a színspektruma, szép a színe. Igaz hogy csak kicsivel fogyaszt kevesebbet, mint az izzólámpa, de nem kell meghülyülni a fényétől. Még nem tervezik betiltani.

  5. mester83
    2010 / 08 / 31 (15:43)válasz erre

    Bár szerintem fölösleges minden erőlködés a környezetvédelemre. 2012 végén úgyis megrázza magát Föld Anyánk és azt mondja, elég volt hülyegyerek. Már most is akkora a káosz, hogy a Tátrában és az Alpokban már ma havaik és nem csak a csúcson. Akkor meg nem mindegy, hogy mit csinálunk? Az, hogy 2, vagy 10 perc alatt pusztulunk majd ki, már teljesen tökmindegy. :D

  6. mester83
    2010 / 08 / 31 (15:23)válasz erre

    Na igen. Dubai. Pálma szigetek. Szép is az. Mondjuk időnként kicsit kotorni kell a part mentén, mert a tenger áramlása nem úgy viselkedik, mint azt szeretnék, de ez van, ha a Földet akarod formázni. Jut eszembe! Ha elfogy az olaj, akkor mivel fognak menni azok a nagy kotró hajók, amik életben tartják ezeket a szigeteket? Apropó gázmező. Ha minden igaz (de lehet, hogy tévedek és akkor elnézést a dezinformáció miatt), akkor itt, kicsiny hazánk alatt találtak egy gázmezőt, amivel egész európát valami 20 évig lehetne működtetni, vagy valami ilyesmi mértékű. Viszont annyi a gebasz vele, hogy túlságosan mélyen van és marha drágán tudnak csak lemenni odáig azok, akiknek eladta állam bácsi a területet. Amit persze ha majd ők kibányásznak, akkor megvehetünk tőlük. Na mindegy. Ilyet hallottam még vagy két-három éve. :)

  7. szefi
    2010 / 08 / 31 (14:23)válasz erre

    Nagyon jo cikk Sanciman. Kosz. En csak emlekezetbol probaltam osszeszedni a reszleteket. Az olaj valoban fogy. Dubaiban is azert epitik olyan orult utemben a hoteleket/szigeteket stb, mert par ev es annyi volt. Kifogy az olaj Dubai kornyeken es akkor mar csak a turizmus lesz az egyetlen penzforras. Viszont szerintem is eleg sok van meg. Nemreg talaltak egy hatalmas gazmezot peldaul Ausztralia mellett. Dolgoztam/dolgozok meg mindig a projekten. Tobb infot es velemenyt igy inkabb nem irok rola, de erdekes.... Akit erdekel keressen ra es alkosson sajat velemenyt. (angolul valszinu jobban meg lehet talalni)

  8. farkzoli
    2010 / 08 / 31 (13:49)válasz erre

    Egy kis adalék: http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&rov=3&id=10819 Sanci
    Ez a csöves izzó is egy marketingstratégiai állatorvosi ló, vagy mi a halál: - amivel nem igazán lehet dicsekedni, arról nem pofázunk, tehát nem is létezik.

  9. strogg
    2010 / 08 / 31 (13:45)válasz erre

    ..... Szóval teljes nyugalommal merem állitani: az életben nem fogja leváltani a villany a robbanó motort. .....
    Szinte mindenben igazad van csak ebben nem, szerintem. Elfogy ugyanis amit robbantani lehet... Sanci
    Ha ilyen ütemben, és módon éljük a politikai, és gazdasági életünket, akkor az évszázadot már nem húzzuk ki, mint faj. Addig meg elég a kőolaj bőven .:))))

  10. nagi
    2010 / 08 / 31 (13:42)válasz erre

    Az autokrol meg a kovetkezot. Ot evig eltem Angliaban, par honapja jottem haza. Ami itthon van elkepeszto. Eloszor is az uj autok vagy ugyanannyiba kerulnek, vagy dragabbak itthon mint kint. Keresetaranyosan nezve meg ne is beszeljunk rola. Masodszor Angiaban bevezettek egy olyan dolgot hogy ha beviszed az akar csak 100 fontot is ero roncsod, es veszel egy ujat akkor az allam kemeny ezer fontokat fog neked fizetni az uj autoba. Scrappage scheme-nek hivjak. A lenyeg, hogy lekeruljenek a regi tragacsok az utakrol amik rengeteg karos anyagot bocsajtanak ki, es lecsereljek oket modernebb autokra. Valamint Londonban kialakitottak egy zonat (Low Emission Zone) ahova fizetni kell a magas karosanyagkibocsajto gepjarmuveknek, hogy behajthassanak, ezzel csokkentve a szmogot. Talan ilyen dolgokkal kellene a kornyezetvedemet segiteni. Sajnos a hagyomanyos izzok ott is ki lettek vonva a forgalombol az EU miatt. Volt is nagy felhaborodas.
    Az 1000 fontos térítést keményen ki is használják a jobb módúak is. Szép reptereket lehet megtölteni az 1-2 éves, tökéletes állapotú, de megunt vackaikkal. Emiatt aztán érik is a változtatás. Villanyautó: egyetértek, de országonként kéne a +10 erőmű, és nem a kisebbik fajtából. :(

  11. strogg
    2010 / 08 / 31 (13:18)válasz erre

    A villanyautó nagyon sokáig nem lesz alternativa. És szerintem azután sem. Miért? 1. Amivel feltöltöd, azt is meg kell termelni egy erőműben. Ha mindenkinek villanyautója lesz, akkor felk ell húznod még 10 erőművet, hogy megtermeld az áramot. Ugyanott vagy, mintha benzint tankol a polgár. 2. Ezek a k. nagy akciók, hogy ingyé energia ak ocsiba, meg semmi környezetvédelmi adó, meg semmi diugódij, az csak a mézesmadzag. Amint elterjed a villanyautó, onnantól kezdve elkezdik szedni a sápot. Lesz súlyadó, lesz villanyóra a tankoláshoz, lesz dugódij. Pláne bünti, ha az araszolásban lemerül a kocsid, és te okozod a dugót :))))))))))))))))) Szóval teljes nyugalommal merem állitani: az életben nem fogja leváltani a villany a robbanó motort. Sokkal többre mennénk, ha kötelező lenne egy olyan spec szűrő, amit ráraksz a kipufogóra, kiszür mindent, és a szürőt környezetbarátan tudod újrahasznositani. Ennek van értelme, a többi mese habbal...

  12. farkzoli
    2010 / 08 / 31 (13:03)válasz erre

    Na, jó, hogy olvasom ezt. Veszek én is majd pár izzót. Egyébként a takarékos izzóban az a legokádékabb, hogy vonalas a spektruma (végülis fénycső), színek hiányoznak belőle. Attól ilyen hullaszínű hányás. Az államtól én nem várok semmit. Egyetlen dimenzóban mozog: bevétel, bírság, díjszabás, még bevétel, több bírság > >> >>> >>>> Esetleg, ha a megfelelő ember cége profitál ezekből a cuccokból, akkor. Vellanyató + vegyes behatások: http://oltonyosrabszolga.freeblog.hu/archives/2010/07/18/Citron_C1_Evie_avagy_a_Kicsi_kocsi_ujra_szaguld/ Találtam is valamit (mostanában milyen sokáig visszaereszt szerkeszteni :eek: A lap alján a kép: a felső a napfény színképe, alatta egy takarékos izzóé: http://www.bealecorner.org/best/measure/cf-spectrum/index.html

  13. strogg
    2010 / 08 / 31 (12:58)válasz erre

    összefoglalnám a hallottakat: Magyarországnak az EU felé továbbra is csak adni kell ...kapni nem fogunk Kitalálnak nekik megfelelő szabályokat, a nyugati pénztárcákra szabva, mi meg nyögjük hogy betarthassuk. Ezért borul lassan az EU (közös szabályok , nem közös pénztárcával???)
    Az EU-nak nincsen már 15 éve sem hátra. Láthattuk, hogy elég volt egy görög államcsőd, és megroggyant az euro. Kisegitették. Aztán jöttek a spanyolok, Mo, ráadásul szinte mindegyik eu-s tagország deficittel küzd. Igaz a mondás "a folyamatos növekedésben csak a rákos sejt bizik" Halott ügy, csak minket is vinni fog magával. ://// Ezért is nem hülyeség ha most veszem a lámpaolajat bagóért, mert megérem még amikor nem tudjuk kifizetni az áramot. (sem)

  14. batip
    2010 / 08 / 31 (12:53)válasz erre

    összefoglalnám a hallottakat: Magyarországnak az EU felé továbbra is csak adni kell ...kapni nem fogunk Kitalálnak nekik megfelelő szabályokat, a nyugati pénztárcákra szabva, mi meg nyögjük hogy betarthassuk. Ezért borul lassan az EU (közös szabályok , nem közös pénztárcával???)

  15. strogg
    2010 / 08 / 31 (12:28)válasz erre

    Igen, a környezetvédelem legfontosabb tényezője a ksiemebr számára az ár. Amig egy hagyományos izzó 120ft, az új pedig 700 forint, (ráadásul a fénye is tré) addig nincsen miről beszélni. Én most kezdenék el ukrajnából 100 wattos izzót csempészni. (már várom a hiradót: "a vpop 12750 forint értékben foglalt le 100 wattos izzókat. Az elkövetők kivégzése holnap 6-tól csak itt, csak nálunk, mert pokolra jut bűnös lelkük:) állam: Vegyél új autót: ember: B+ miből! állam: Élj környzet tudatosan: ember : "hüle vagy b+ ? A gyereknek iskolai könyvet nem tudok venni, szerinted van elbohóckodni való pénzem?" Egyszóval: új autó=50% állami támogatás+0% regadó, 0ft súlyadó, és egyéb lehúzások. De már az is sokat dobna a hangulaton, ha nem lenne adócsalsá az újrahasznositott étolaj. Igen, a régi munkagépek cseréje. De ha már itt tartunk! Komolyan gondoljuk, hogy a 25 éves BKV busz 15 perces járatsűrűséggel környezet barátabb, mint 150 zöld plakettás katalizátoros autó? Nem fogadom el, mert nem igaz. Nekem mint kisembernek konkrétan anyagi csőd a "környezet tudatosság". De vállalom, ha már tényleg mindenki megtett a magáét az ügyben, és én is segitséget kapok. És igen, a környezet tudatosság ott kezd komollyá válni, amikor az állam lemond egy csomó jövedéki adóról a biodizel javára, támogatja durván a napelems házat (pl), és ha elvárja, hogy zöld kocsival járjak, akkor adjon rá pénzt! Egyébként lassan ipari mennyiségben vásárolom fel az lámpa olajat, és az izzókat is, ugyanis most még olcsó. Ezt tanácsolom mindenkinek. 1ébként állam bácsi azért meri ezt megcsinálni, mert az emberek hagyják. Ha a köv. benzin áremelésnél senki nem venne benzint 3 napig, hidd el drasztiksuan csökkenne. Én mindig azt mondom, hogy mindenki húzzon eg vonalat a fejében, hogy X dologért ennyit hajlandó fizetni. Afelett nem veszi meg. Nefélj, rögtön észre térne állam bácsi is.

  16. troyan
    2010 / 08 / 31 (12:25)válasz erre

    Az autokrol meg a kovetkezot. Ot evig eltem Angliaban, par honapja jottem haza. Ami itthon van elkepeszto. Eloszor is az uj autok vagy ugyanannyiba kerulnek, vagy dragabbak itthon mint kint. Keresetaranyosan nezve meg ne is beszeljunk rola. Masodszor Angiaban bevezettek egy olyan dolgot hogy ha beviszed az akar csak 100 fontot is ero roncsod, es veszel egy ujat akkor az allam kemeny ezer fontokat fog neked fizetni az uj autoba. Scrappage scheme-nek hivjak. A lenyeg, hogy lekeruljenek a regi tragacsok az utakrol amik rengeteg karos anyagot bocsajtanak ki, es lecsereljek oket modernebb autokra. Valamint Londonban kialakitottak egy zonat (Low Emission Zone) ahova fizetni kell a magas karosanyagkibocsajto gepjarmuveknek, hogy behajthassanak, ezzel csokkentve a szmogot. Talan ilyen dolgokkal kellene a kornyezetvedemet segiteni. Sajnos a hagyomanyos izzok ott is ki lettek vonva a forgalombol az EU miatt. Volt is nagy felhaborodas.
    EU miatt? Akkor nem EU-s országban továbbra is lehet venni ilyet? Én is utálom az energiatakarékost...

  17. szefi
    2010 / 08 / 31 (12:11)válasz erre

    Valo igaz hogy a belvarosban a BKV, vagy akar bicikli is a legjobb megoldas (a biciklibe beszallhatna az allam, vennek egy ertelmeset :-) ). En is BKV-t hasznalok, gyorsabb is, olcsobb is, valamint kornyezetbarat. De itt nem csak a belvarosrol van szo hanem az egesz orszagban torteno kozlekedesrol, vagy ahogy strogg nagyon helyesen irta az IFA-s vallalkozokrol. (egyebkent a hazajovetel utan mikor ujra lattam egy ifat, leesett az allam, hogy ezek meg mindig mennek) Valamint nem feltetlenul a hybrid a megoldas, pl egy vadi uj skoda biztosan joval kevesebb karosanyagot bocsajt ki mint egy 30 eves 120as. Hybridnel is van meg mit merlegelni, az akksi eloallitasa illetve a hasznalat utani ujrahasznositas mivel jar. Jo fele halad a technologia, de en egyenlore meg nem vennek. Talan par ev/evtized mulva. Valoszinu a szervizelese sem olcso. Meg egy erdekesseg kulfoldrol. Los Angelesben ingyen tudsz "tankolni/tolteni" elektromos autokat a varos tobb pontjan is. Hm. Vannak emberek szerintem akik tennenek a kornyezetvedelemert, ha nem kerulne penzbe. Sajnos jelenleg meg sokan nem tehetik meg hogy odafigyeljenek, mert "sokba kerul".

  18. strogg
    2010 / 08 / 31 (11:31)válasz erre

    Az autokrol meg a kovetkezot. Ot evig eltem Angliaban, par honapja jottem haza. Ami itthon van elkepeszto. Eloszor is az uj autok vagy ugyanannyiba kerulnek, vagy dragabbak itthon mint kint. Keresetaranyosan nezve meg ne is beszeljunk rola. Masodszor Angiaban bevezettek egy olyan dolgot hogy ha beviszed az akar csak 100 fontot is ero roncsod, es veszel egy ujat akkor az allam kemeny ezer fontokat fog neked fizetni az uj autoba. Scrappage scheme-nek hivjak. A lenyeg, hogy lekeruljenek a regi tragacsok az utakrol amik rengeteg karos anyagot bocsajtanak ki, es lecsereljek oket modernebb autokra. Valamint Londonban kialakitottak egy zonat (Low Emission Zone) ahova fizetni kell a magas karosanyagkibocsajto gepjarmuveknek, hogy behajthassanak, ezzel csokkentve a szmogot. Talan ilyen dolgokkal kellene a kornyezetvedemet segiteni. Sajnos a hagyomanyos izzok ott is ki lettek vonva a forgalombol az EU miatt. Volt is nagy felhaborodas.
    Megragadtad a lényeget. Ott erősen beszáll az állam. Itt pedig azt mondja: "old meg b+". Nem kicsit más az állam hozzállása, és ezért az emberek hozzállása is. Itthon az állam a pénzt akarja kivasalni belőlem, nem csoda, ha ülök rajta, és amikor tudom nem adom ki a kezemből. Biztos vagyok benne, hogy a legendás magyar ügyeskedő gondolkodás durván változna ha az állam is korrekt lenne.

  19. gerygrey
    2010 / 08 / 31 (11:31)válasz erre

    A problémáim. 1. Az újfajta izzó előállitása lényegesen környezet kárositóbb. 2. a megsemmisités dettó, mert tele vannak nehézfémekkel. 3. k nem hozza a hivatalosan leirt élettartamot. 4. az ára persze hozza.... 5. a megtérülési idő hosszú, de nagyon 6. a kisugárzott fény harmatgyenge, ráadásul "hideg" fény. Tönkrevágja a szemedet, és deprssziót okoz 7. Sokkal több energia megspórolható, teljesen más, -a lakosság számára észrevehetetlen- dolgokon. Gondolok itt pl. az autók környezetkimélő üzemének támogatására. (durva támogatására, mert a "vegyél hybridet 12 millióért" kicsit erős a bérből és fizetésből élőknek :) Szerintem az egész álszent, bohózat, amit "környezetkimélés" cimén művelnek. Az igazi környzet szennyező tényezők a járművek, és az ipari létesitmények. Ezek valódi korszerűsitésére még csak ötlet szintjén vannak tervek, mert a kivitelezés megoldhatatlan civil erővel. Állami (nagyon durva ) segitség nélkül a fuvarozó nem fogja tudni lecserélni a 8 IFA-ból álló flottáját környezetbarát teherautóra, és az emberek sem fogják kidobni a nehezen megszerzett autóikat. Én addig nem cserélem le a szivódizel (190D merci) kocsimat, amig nem muszáj. Ha kitilt a belvárosból, nem megyek a belvárosba, és kész. állam bácsi akkor keménykedjen a környezetkimélő kocsival, ha legalább a vételár 50%-át állja. Jah, és 0 ft regisztrációs adó rá. Szóval azt látom, hogy az egész környezetvédelem olyan dolog, hogy állam bácsi dönt, te pedig fizesd ki. Aki meg tényleg szennyez, és pénze is lenne fejleszteni, azt békén hagyják. Feltankoltam régi izzókból, pár évig elég lesz. NEM veszek 700 forintos sz@r izzókat. Ennyi.
    Akkor ezek szerint nem csak én gyűlölöm az energiatakarékos izzó fényét, és még tudományos magyarázat is van rá... A magánszemélyek autóvásárlását viszont én semmilyen szín alatt nem támogatnám. Nyilván jobb, ha hibriddel jár a régi Zsiguli helyett, de mégjobb, ha a zsiguli belvárosból történő kitiltása után inkább BKV-ra, vagy kerékpárra vált. Én is így tettem, engem mégsem támogat az állam, miért?

  20. szefi
    2010 / 08 / 31 (11:14)válasz erre

    Az autokrol meg a kovetkezot. Ot evig eltem Angliaban, par honapja jottem haza. Ami itthon van elkepeszto. Eloszor is az uj autok vagy ugyanannyiba kerulnek, vagy dragabbak itthon mint kint. Keresetaranyosan nezve meg ne is beszeljunk rola. Masodszor Angiaban bevezettek egy olyan dolgot hogy ha beviszed az akar csak 100 fontot is ero roncsod, es veszel egy ujat akkor az allam kemeny ezer fontokat fog neked fizetni az uj autoba. Scrappage scheme-nek hivjak. A lenyeg, hogy lekeruljenek a regi tragacsok az utakrol amik rengeteg karos anyagot bocsajtanak ki, es lecsereljek oket modernebb autokra. Valamint Londonban kialakitottak egy zonat (Low Emission Zone) ahova fizetni kell a magas karosanyagkibocsajto gepjarmuveknek, hogy behajthassanak, ezzel csokkentve a szmogot. Talan ilyen dolgokkal kellene a kornyezetvedemet segiteni. Sajnos a hagyomanyos izzok ott is ki lettek vonva a forgalombol az EU miatt. Volt is nagy felhaborodas.

  21. szefi
    2010 / 08 / 31 (10:59)válasz erre

    :-) Ha ha. Mire megirtam, mas is osszekomponalt egy hasonlo hangvetelu beirast. Erdekes, hogy ezeket a tenyeket annyira nem hangoztatjak a gyartok/rendelkezok/media/stb.

  22. szefi
    2010 / 08 / 31 (10:57)válasz erre

    A cikk olvasasa utan ugy ereztem hogy ezert megeri regisztralni/megszolalni. Szoval az garantalt hogy kevesebb energiat fogyaszt es sporol az aramszamlan..... De, azt sem art megnezni hogy gyartasa folyaman mennyivel tobb karos anyagot termel. Vagy hogy mennyire egeszseges a hasznalatuk. Vagy hogy miutan "kiegnek" mi a teendo veluk, mennyire kornyezet szennyezoek. (a CFL fenyforras higanyt tartalmaz, kis mennyisegben, de tartalmaz) Az a resz valos, hogy sporol az aramszamlan, bar a tobbszoros vasarlasi ar lehet kiegyenliti a koltsegeket, de szerintem azt azert tulzas allitani, hogy "kornyezet baratabb". A kornyezet karositas nem csupan a mukodes alatt tortenik meg.

  23. strogg
    2010 / 08 / 31 (10:46)válasz erre

    A problémáim. 1. Az újfajta izzó előállitása lényegesen környezet kárositóbb. 2. a megsemmisités dettó, mert tele vannak nehézfémekkel. 3. k nem hozza a hivatalosan leirt élettartamot. 4. az ára persze hozza.... 5. a megtérülési idő hosszú, de nagyon 6. a kisugárzott fény harmatgyenge, ráadásul "hideg" fény. Tönkrevágja a szemedet, és deprssziót okoz 7. Sokkal több energia megspórolható, teljesen más, -a lakosság számára észrevehetetlen- dolgokon. Gondolok itt pl. az autók környezetkimélő üzemének támogatására. (durva támogatására, mert a "vegyél hybridet 12 millióért" kicsit erős a bérből és fizetésből élőknek :) Szerintem az egész álszent, bohózat, amit "környezetkimélés" cimén művelnek. Az igazi környzet szennyező tényezők a járművek, és az ipari létesitmények. Ezek valódi korszerűsitésére még csak ötlet szintjén vannak tervek, mert a kivitelezés megoldhatatlan civil erővel. Állami (nagyon durva ) segitség nélkül a fuvarozó nem fogja tudni lecserélni a 8 IFA-ból álló flottáját környezetbarát teherautóra, és az emberek sem fogják kidobni a nehezen megszerzett autóikat. Én addig nem cserélem le a szivódizel (190D merci) kocsimat, amig nem muszáj. Ha kitilt a belvárosból, nem megyek a belvárosba, és kész. állam bácsi akkor keménykedjen a környezetkimélő kocsival, ha legalább a vételár 50%-át állja. Jah, és 0 ft regisztrációs adó rá. Szóval azt látom, hogy az egész környezetvédelem olyan dolog, hogy állam bácsi dönt, te pedig fizesd ki. Aki meg tényleg szennyez, és pénze is lenne fejleszteni, azt békén hagyják. Feltankoltam régi izzókból, pár évig elég lesz. NEM veszek 700 forintos sz@r izzókat. Ennyi.

Még több hozzászólás

hirdetés

Legfrissebb hírek a címlapról

hirdetés
hirdetés
GPSPark.hu hotdog startrandi gsmline Konzolok szervize