hirdetés

Minecraft: Lego 2.0, öregebbeknek is?

Nagy Balázs András - 2010. október 23. | 08:00 közösség játék
Minecraft: Lego 2.0, öregebbeknek is?

Lehet, hogy grafikailag elsőre randának tűnik, de súlyosan függővé is tehet a az egyik legújabb, független fejlesztő által alkotott gyöngyszem. Másfél millióan már elhullottak.

Technet plecsni:
Techsilver
Technet.hu értékelése
4
Olvasók értékelése
0
Tetszett:
bejárhatatlanul nagy világ
legózás
alkotás vagy felfedezés
Nem tetszett:
még fejlesztés alatt
egyeseknek túl retro
grafikához képest nagy gépigény

Szponzorált hirdetések

Kisnövésű, harminc méteres ninja

Kisnövésű, harminc méteres ninja

Amennyiben a Minecraft nevű játékot kategóriák határai közé próbálnánk szorítani, kissé gondban lennénk. Az első személy nézőpontból – vagy akinek úgy tetszik, váll mögött átnézve – játszható, minimális fantasy elemekkel tűzdelt „szerepjáték” ugyanis sokaknak inkább egy hatalmas interaktív játszótér, egy virtuális homokozó gyermekkorunkból, ahol szinte bármit összerakhatunk a kisvasúttól a Notre Dame – vagy épp a Star Trek-ből ismerős Enterprise – méretre pontos másáig.


Tovább árnyalja a helyzetet, hogy ez kérem nem holmi százfős csapat több évekig tartó szöszmötölésének eredménye: egy ember kezdte készíteni még 2009 májusában, és csupán idén szeptemberében duplázódott a fejlesztők száma. Ez azonban nem azt jelenti, hogy a játék unalmas vagy egyszerű lenne: ellentétben ugyanis a nagy játékstúdiók által babusgatott darabokkal, itt a fejlesztő tényleg mehetett a saját feje után!



Két játék, két mód, egyedül vagy sokan
Jelenleg két játék létezik ezen a néven, az ingyenes, már nem fejlesztett Classic és a szinte hetente kalapált, fizetős Alpha. Utóbbi neve egyben a fejlesztés stádiumát is jelzi: igazából egy fizetős alfa-teszttel van dolgunk. Persze a helyzet nem annyira rossz, a játékban több tucat órát töltve is kevesebb hibával találkoztam, mint más „kész” játékban.

A játékosok egy- illetve többjátékos módban, creative (kreatív) vagy survival (túlélő) variációk közül választhatnak. Előbbi a zavartalan alkotásra van, míg utóbbinál nincs végtelen építőkocka kezünkben, megjelennek a szörnyek, az életerő és – hacsak nem állítjuk a nehézséget a legalacsonyabbra – kénytelenek leszünk harcolni életünkért. Amint rákapunk például a csapdák ízére, a harc meglehetősen egyoldalúvá válik, bár meglepetések így is érhetnek.

Magyarok is képviseltetik magukat:


Jelen teszt az Alpha egyjátékos túlélő illetve többjátékos kreatív módjával foglalkozik. A klasszikus (egy- vagy többjátékos) kreatív módot bárki kipróbálhatja ingyenesen a játék honlapján. Nehogy azt higgye bárki, hogy a klasszikusban nem lehet óriásit alkotni! Íme egy pár mű:



Egy végtelen világ
Senki nem jutott el még saját pályája végére. Miért? Mert a játék a föld területének nyolcszorosának megfelelő méretűt képes generálni. No nem azonnal, gömb alakú formában, hanem dinamikusan kiegészíti, amerre megyünk, arra. Találkoztak már olyan emberrel, aki gyalog, lábon bejárta a föld minden zugát akár egyszer is? Én sem; talán azért, mert kissé sokáig tartana.

Óriásdupló
A játék világa kockákon alapul, és most nem a szemüveges-szeplős variánsról beszélek, bár ebben is van valami. A játéktérben minden az 1x1x1 méteres kockákból épül fel, bár néhány ezek közül spéci, mint a lépcső, a tyúk vagy a zombi.



A játék tehát meglehetősen bumfordi kinézetet kapott, de ez egyben a bája is: mindenkiben előhozza ugyanis a régi legós/duplós/stb emlékeket. Építsünk világítótornyot, kisvasutat! Ássunk le a föld mélyére, hátha van ott valami! Mivel már ott vagyunk, alkossunk bányavasutat vagy szó szerinti vízlépcsőt, ha gyorsabban akarunk közlekedni! Persze mindeközben pedig ha lehet, kerüljük el a sunyin mögénk lopakodó kamikaze-bombás szörnyeket és ha lehet, lávába se essünk!

Miért is játszok?
A játéknak nincs „célja”, vagy legalábbis nincs más, mint az önfeledt szórakozás. Az óriási szabadságnak („Itt egy világ, csinálj azt, amit akarsz!”) hála mindenki saját célokat tűz ki. Először kisebbeket – éljem túl az estét – majd általában egyre nagyobbakat. Így készül el egy Mario-hegy vagy a már említett 16-bites processzor-részlet. A játékban ugyanis kapcsolókat, aktivátorokat, vezetékeket és egyebeket is el lehet helyezni. No persze az is lehet, hogy mindezt építés közben megtöltjük dinamittal. ;)



Fizetéses teszt?
Mint ahogyan azt említettem, a játék jelenleg alfa fázisban leledzik, azaz még a bétatesztek korát sem érte meg. A jelenlegi tervek szerint nemsokára bekerül egy teljesen új játéktér, a pokol, a különböző égövek, illetve a távlati tervek között szerepelnek például a városok és küldetésrendszer kialakítása is. Jelenleg ugyanis a „fejlődés” egyetlen jele az, hogy milyen nyomot is hagyunk a világon, illetve mit tartunk ládáinkban, zsebünkben.

Így balta, amúgy lapát
A játék egyik elidegeníthetetlen része a különböző tárgyak összerakása. Ásó kell? Két kocka farúd, végére egy fa/kő/acél/gyémántdarab és máris kész az ásó. Hasonló módon lehet kapát, kardot és csákányt is készíteni, vagy íjat és kardot a harcosabb kedvűeknek. Itt persze nem áll meg a tudomány, a faládától az kemencén, a festményeken és a kerítésen át az üvegig és a fáklyákig óriási mennyiségű cuccot generálhatunk alapanyagaikból.



Munka helyett ;)
A játék gépigénye széles keretek közt változtatható. Jómagam egy integrált videokártyás (ATi 4200) gépen játszottam, és – amennyiben minden mást bezártam – Windows 7 alatt még másfél gigabájt memória is elegendőnek bizonyult, bár néha siránkozott szerencsétlen Windows. Egyedül nagyobb robbantások idején illetve teljes képernyős módban volt érezhetően lassú a játék. Azaz egy normálisabb irodai gépen is játszható a pasziánsz helyett!

A játék egyébként nem csak Windows alatt futtatható, hiszen bármely, java-t támogató böngészőből is játszható. Azaz legyen MacBook előttünk vagy egy Ubuntus kisgép, nem maradunk Minecraft adag nélkül. Szerencsére a másolásvédelmet sem vették komolyra, egy belépés után már internet sem kell ahhoz, hogy egyjátékos módban szórakozzunk.

Megéri?
Amennyiben még pislákol bennünk valahol mélyen a legózás, vasutazás szelleme, avagy a retró pixelgrafika iránti vágy, és nem félünk egy olyan játéktól, amelynél az első tíz-húsz óra a bemelegítő az „igazi” munka előtt, persze. Újból figyelmeztetném azonban kedves olvasóinkat: meglehetősen könnyű elveszni a világban és pár óra múlva eszmélni csak. Akinek azonban azonnali akciózás, géppuska, hadsereg vagy képességekre osztható pontok kellenek, az csalódni fog a játékban.


A játék még alfa állapotú, a grafika pedig erősen személyes preferencia, hogy tetszik-e, szerintem a játék megér egy misét. Pontszámot ezért most még nem kap, hisz nem lenne fair egy folyamatos fejlesztés alatt lévő játékot „kész” társaihoz hasonlóan pontozni. Erősen szubjektív véleményem – mint önfeledt-önjelölt építész – azonban már most tízből hét-nyolc pontnál tart.

A játék hivatalos honlapját itt, az ingyenes Classic verziót pedig itt találhatják. Figyelem, utóbbinál egyjátékos (Single player) módban csak azok menthetik le világukat, akik megvásárolták a tíz eurós játékot! (Ezért egyébként az összes jövőbeli frissítést is megkapják ingyen.) Jó szórakozást és elnézést az elvonókért!

Kapcsolódó anyagaink:
Civilization V: császárság, ahogy én szeretem
R.U.S.E.: itt a tankos póker!
Starcraft II: egy évtized eredménye

Szponzorált hirdetések

Újabb tömegeket hódít meg a gyilkolászás

A mobilokon népszerű Shadowgun: Deadzone játék most új platformok felé nyit.

Újabb tömegeket hódít meg a gyilkolászás
Újabb tömegeket hódít meg a gyilkolászás

- cikk vége -

A te értékelésed:

Hozzászólások a(z) "Minecraft: Lego 2.0, öregebbeknek is?" című cikkhez


hirdetés
hirdetés


hirdetés

Legfrissebb hírek a címlapról