hirdetés

Dragon Age: szex, vér és sárkányok

Nagy Balázs András - 2009. november 15. | 08:30 játék
Dragon Age: szex, vér és sárkányok Nézd meg a képgalériát

„A” játék, amelyre sokak szerint a Baldur’s Gate sorozat óta vártunk végre megjött. Az eredmény? Kifogyó raktárak és álmatlan éjjelek.

Technet plecsni:
Techgold
Technet.hu értékelése
5
Olvasók értékelése
0
Tetszett:
grafika
világ kidolgozása
szinkronhangok
hosszú
Nem tetszett:
szerepjáték elemek néhol szegényesek
magyar ferdítés

Szponzorált hirdetések

A Dragon Age: Origins - vagy magyarul Dragon Age: Vérvonalak - egy heroikus sötét fantasy világot kelt életre a játékos segítségével. Az utóbbi év legjobban reklámozott szerepjátéka a Bioware (lásd még: Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Star Wars: Knights of the Old Republic, Jade Empire, Mass Effect) új gyermeke.


Galéria Minden úgy indult, mint egy átlagos nap - szörnyek és egy naív király

Minden úgy indult, mint egy átlagos nap - szörnyek és egy naív király

[+] még több fotó

Tényleg Baldur's Gate utód?

Több szempontból is eltér a „szellemi utód" a régi nagy sorozattól. Elrontott tolvajlás után a városőrök nem beleznek ki. Nem találkozunk olyan ellenfelekkel, amelyeket csak +3 vagy jobb fegyverek sebeznek; olyannal sem, amelyet halálba kellene gyógyítani. Nincsenek összerakandó fegyverek. A kővé válás is csak ideiglenes itt. Az azonnal és véglegesen gyilkoló részek kimaradtak, a taktikázás azonban megmaradt.

Platform-egyenlőtlenség

A grafika a PC-s változatban a legjobb és az Xbox 360-on a legelmosottabb. Utóbbin a legjobb a sebesség; igaz, a különbségek hajszálnyiak. Azonban a PC változatot ajánlott megvenni, mivel a konzolos verziók kevesebbet tudnak: nem lehet pause alatt parancsokat osztogatni vagy madártávból nézni a harcot. Az ellenfelek kevesebben vannak és többnyire könnyebben győzedelmeskedhetünk.

A szép új világ

A játék világa dicséretet érdemel. Igaz, hogy a történetet teljesen sablonosan is össze lehet foglalni, (a hős elveszt mindent, majd megmenti a világot,) de ennél sokkal több rejlik benne. A háttértörténet - amelyet különböző könyvek és fecnik formájában találunk a játék közben -önmagában órákra lekötheti az olvasót.

Galéria Lehet tippelni a túlélési esélyekre

Lehet tippelni a túlélési esélyekre

[+] még több fotó

Az i-re a pontot azonban a történet mesélése teszi fel. A karakterek élőnek hatnak, az egymást nem kedvelők például folyton csipkelődnek(http://hazassag.lap.hu/). A mimikájukra nincs más szó, mint a csodás. A szinkronszínészek játéka egy helyen sem érződött erőltetettnek; pedig az összes minimálisnál jelentősebb karakter beszél.

Galéria Még Morrigant is ki lehet hozni sodrából

Még Morrigant is ki lehet hozni sodrából

[+] még több fotó

Kép és hang

A játék grafikája szebb, mint az előzetesekben mutatott. Elsőre ez talán furcsa - mivel általában pont fordítva szokott lenni - de örvendetes tény. Nem ér fel a Crysis ultrarealisztikus arcaival, de csak a vakok mondhatnák rá, hogy randa. Hangok teljesen átlagosak, a zene kellően idomul a történethez.

Galéria A legszebb belső tér

A legszebb belső tér

[+] még több fotó

Hosszú? Nem, monumentális!

A játék nem egyszerűen hosszú, hanem már egy végigjátszása is eltarthat hetekig. A beépített stopper szerint - amelyet megerősített az Xfire kliensem - jómagam ötvenöt óra alatt vittem végig a játékot először.

Mindezt úgy, hogy több mellékküldetést hagytam és a már említett kódexeket - amelyekből majdnem kétszázötvenet találtam - sem olvastam végig. Ezerháromszáz beszélgetést kezdeményeztem. Ahhoz, hogy az összes kezdetet és végkifejlettet megismerjem, legalább három-négyszer ennyi időt kellene a játékkal tölteni.

Galéria Az a bizonyos lassú

Az a bizonyos lassú

[+] még több fotó

Egyjátékos on-line


A játék egyik sarkalatos újítása a DLC-k, azaz letölthető tartalmak kezelése. A játék alatt ha használni szeretnénk ezen extrákat, létre kell hoznunk egy fiókot a Bioware közösségi oldalán, regisztrálva játékunk és az extrák kódjait. Mindenki, aki boltból veszi a játékot, ingyen megkapja a „The Stone Prisoner" nevű DLC-t, aki azonban használt játékot vesz, kénytelen kipengetni közel háromezer forintot érte.

A kettő jelenleg elérhető DLC-ból azonban - szerintem - mindkettő megéri a pénzét. A „The Stone Prisoner" egy új karaktert ad a csapatunkhoz: Shale-t (magyarul: Pala) a gólemet. Legfőbb ellenségeinek a galambokat tekinti és szarkasztikus beszólásai sokszor csaltak mosolyt arcomra. A törpéknél azonban egy extra harcosnál jóval többet nyújthat számunkra.

Galéria A kő rabja - Pala (és nem din!)

A kő rabja - Pala (és nem din!)

[+] még több fotó

A másik a „Warden's Keep", (Harcosbérc) amely egy új területet, a Grey Warden (Szürke Kamarások) erődöt annak minden rejtett titkával. A PC verzió egyébként nem tartalmaz semmilyen bonyolult vagy zavaró másolásvédelmi megoldást: ha a lemez a meghajtóban van, onnantól minden oké!

A megérdemelt munka gyümölcse

A Dragon Age nem a könnyen megnyerhető játékok közé tartozik. Még normál fokozaton is többször találtam magamat lemészárolt csapattagokkal, gyógyitalból kifogyva és ellenségekkel körbevéve. Egy-egy ilyen harcban azonban igazán felemelő érzés győzedelmeskedni.

Galéria Na ekkor már elkezdtem aggódni

Na ekkor már elkezdtem aggódni

[+] még több fotó

Azóta persze kijött az első javítás, amely a könnyű fokozatot tovább könnyítette és a normálon pedig megerősítette a karaktereinket. A nehezebb fokozatok azonban megőrizték a kihívásukat.

Én beszél magyar!

A játék minden írott szövege magyarra lett fordítva. Azonban még nem hallottam egy dicsérő szót sem a fordítás minőségére, nem véletlenül. A fordítók azt sem tudják, mi fán terem a fantasy vagy a középkori világ.

Sokszor egy beszélgetésen belül váltja a használt főnevet. Káptalan vagy káplár az? A Firecharm nyaklánc az nem báj, hanem talizmán. Az álomvilágra talán nem a legjobb fordítás az enyészet. A körmágusok után keresni kezdtem a háromszögmágusokat. Megbántani és bántani nem ugyanaz. A Journeyman rangnak meg köze nincs az utazóhoz.

Magyarul végigjátszani tehát - amennyiben tudunk angolul - nem több mint mazochizmus. Igen, a játék óriási mennyiségű szöveget vonultat fel. A hibák azonban nem bocsánatos ballépések, hanem tudatlanságból, hozzá nem értésből és lustaságból elkövetett banális hülyeségek. Lehet így is játszani, de sokszor fogunk értetlen képet vágni.

Galéria Ennél többre ne számítsunk

Ennél többre ne számítsunk

[+] még több fotó

Jelenetek az ágyban

Aki cenzúrázatlan szexjelenetekre vágyik, sajnos el kell keserítenem. A játékban egy bordélyt is meglátogathatunk és több csapattársunkkal is kavarhatunk. Kettejüknek az sem számít, hogy szőrös vagy gömbölyded idomokat tapogat. A BioWare azonban - talán elkerülendő a Mass Effectet ért támadásokat - nem mutat semmi extrémebbet egy alsóban ölelkező párnál.


Az eredmény azonban néha meglepő: a féltékenységet sem felejtették ki a fejlesztők.


Összefoglaló

A játék csodás, ehhez kétség nem fér. Igaz, van több hibája - például két-három óra játék után a töltés irtózatosan lassú lesz - de ezeket már most javítják. A történet kellemes, felüdülést nyújt a „szőke herceg fehér lovon" stílusú játékoktól. Az alakítás filmbe illő, a hossz monumentális. A magyar fordítás rossz, de ettől függetlenül a játék nem enged a markából: végkimerülésig játszatja magát.

9,5/10

A játék PC és Xbox 360 változata a webplázánkban is megvásárolható!

Loading Előző kép Következő kép
Minden úgy indult, mint egy átlagos nap - szörnyek és egy naiv király

Minden úgy indult, mint egy átlagos nap - szörnyek és egy naiv király

Előző oldal Következő oldal
  • Minden úgy indult, mint egy átlagos nap - szörnyek és egy naiv király
  • Agresszív alakformálást vállalok!
  • Na ekkor már elkezdtem aggódni
  • Rosszkor rossz helyen
  • Á, dehogy gonosz!
  • Liliana gondoskodott a leendő bocsokról is
  • Ahova csak megyek, fejetlenséget találok
  • Akkor inkább nem is zavarunk, pá!
  • Aludj el szépen, kis Balázs!
  • Mindig is mondák, hogy üres a fejem!
  • Beszélő macska? Mi volt a sörben?
  • A kő rabja - Pala (és nem din!)
  • A gólem lét hátrányai
  • Na ugye, hogy nincs kőből a szíve... vagy mégis?
  • Nem beszélhetnénk ezt meg mégis?
  • Semmi baj, csak a sárkány oktat repkedni
  • Biztos nincs senkinél egy törlőrongy?
  • Üdv az Entek erdejében!
  • Kivágják a magas C-t
  • Amikor a hajszín tényleg megy a szemhez
  • Ezt az ajánlatot át sem kell gondolni
  • Gyülekezik az éji sereg
  • Ezen a ponton ment át horrorba a történet
  • Az a bizonyos lassú lift
  • Nem is értem, miért tizennyolcas karikát kapott a játék
  • Ezt (is) értették a meztelenség alatt
  •  A legszebb belső tér
  • Mentost bezzeg otthon hagytam
  • Lovaglás nyereg nélkül
  • A páncélok spéci véráteresztő anyagból voltak
  • Még Morrigant is ki lehet hozni sodrából
  • Törperős szobra
  • Az arcjáték is díjat érdemel
  • Nem is értem, miért néz rám így ;)
  • Talán a Baldur's Gate részeiből ismerős lehet a név
  • - Valaki leszedné rólam?
  • Ennél többre ne számítsunk
  • Lehet tippelni a túlélési esélyekre
  • Egy csata képéhez csak vörös és piros szín kell
  • Hegymászás segéddel előadva
  • Nagy, pikkelyes és tüzes - akkor megvan a célpont!
  • Sportszelet sárkányoknak
  • Fogorvosi rémálom
  • A kleptomán tolvajomra is a legjobbkor jön rá
  • Sárkány meg, hol a kincs?

Szponzorált hirdetések

Izmos UFO: Alienware 17 notebook teszt

A notebookok manapság a karcsúság és energiatakarékosság terén versenyeznek egymással. De hol vannak az asztali gépeket is felváltó, játékosoknak is elegendő izomerőt adó gépek?...

Izmos UFO: Alienware 17 notebook teszt
Izmos UFO: Alienware 17 notebook teszt

- cikk vége -

A te értékelésed:

Hozzászólások a(z) "Dragon Age: szex, vér és sárkányok" című cikkhez


hirdetés
hirdetés


hirdetés

Legfrissebb hírek a címlapról