hirdetés

Törpe kockaautóval debütál a Kia villanyautó-programja

Gergely Dániel - 2011. december 23. | 16:00

Egyelőre csak a koreai belpiacon forgalmazza első elektromos autóját, a jópofa, fiatalos Ray EV-t a Kia.

Szponzorált hirdetések

Kis híján 140 kilométeres hatótávolság, 130 km/h végsebesség, 25 perces gyorstöltés: a koreaiak elektromos újdonsága ígéretes paraméterekkel rendelkezik. Mégse lássuk bele a következő családi autónkat: egyrészt, mert mindössze 3,6 méter hosszú, másrészt pedig azért, mert kizárólag a hazai piacra készítette a Kia – legalábbis egyelőre.




A 68 lóerős, 167 Nm nyomatékú villanymotorral felszerelt kisautó gyakorlatilag csak hajtásláncában különbözik az egyliteres benzinmotorral felszerelt Ray alapmodelltől. Ennek nagy előnye, hogy a két modellvariáns egyazon közös gyártósoron készülhet – a Kia közleménye szerint erre még nem volt példa az autóiparban, mint ahogy az erőforrás 93 százalékos hatásfoka is rekordnak számít.


A 16,4 kWh kapacitású Li-Poly akkumulátor élettartamát 10 évre tervezte a gyártó, a cellákat a hátsó üléssor, illetve a padló alatt helyezték el, így elvileg nem csorbítják az apró városi autó helykínálatát. A kocsi dinamizmusára sem lehet panasz: noha a modell 187 kilogrammal nehezebb a benzines alapverziónál, a 77 százalékkal nagyobb nyomaték bőven kompenzálja a tömegnövekedést – a 15,9 másodperces gyorsulás mindenesetre nem versenyautóhoz méltó adat.

Hiába apró, néhány technológiai érdekesség csak elfért a Ray EV borítóelemei alatt. A sebességváltó háromféle üzemmódot kínál, a normál D mellett különösen takarékos Eco, valamint lejtmenetre tervezett Brake beállításban használható.

Az utasteret a (híradások szerint szintén világelső) villanyautó-specifikus navigációs rendszer 7 colos képernyője uralja, a berendezés külön funkcióként vezeti el a vezetőt az országban működő 500 darab gyors/lassú töltőberendezés bármelyikéhez. Jövőre 2500 darab autót készül gyártani a Kia, és ezzel együtt a kormányzat is elkötelezte magát a technológia mellett: egy év múlva ilyenkor már 3100 ponton tölthetik fel villanyautóikat a dél-koreai sofőrök.


Ha károsanyagot nem is bocsát ki menet közben, motorhanggal mégis szolgálhat a Ray: 20 km/óra sebesség alatt előre felvett benzinmotor-zajokat ad az autó, hogy érkezésére figyelmeztesse a gyalogosokat.

Szponzorált hirdetések

Kémfotón a Kia elektromos bakancsa

A baltával faragott dobozmodell körvonalai nem újak, de a motorháztető alól menet közben sem fogunk a belsőégésre utaló zajokat hallani.

Kémfotón a Kia elektromos bakancsa
Kémfotón a Kia elektromos bakancsa

- cikk vége -

Forrás:
Technet
Cimkék:
villanyautó
Kia

Hozzászólások a(z) "Törpe kockaautóval debütál a Kia villanyautó-programja" című cikkhez


hirdetés
hirdetés


hirdetés

Ezeket olvasták legtöbben a héten

Legfrissebb hírek a címlapról